Najnovší crossover Opel Frontera z koncernu Stellantis prichádza vo viacerých konfiguráciách. Či už so spaľovacími motormi alebo aj ako elektromobil. Na výber je tiež vozidlo s piatimi alebo siedmimi miestami na sedenie, no pre fanúšikov elektromobility je najzaujímavejšie to, že Frontera ako elektromobil nestojí viac v porovnaní so spaľovacou verziou. Na tému upozornil portál Electrek.
Prečo sú elektromobily drahšie ako spaľováky?
Najdrahšou súčasťou elektromobilu je batéria, ktoré jeho cenu posúva o trochu vyššie. Trend je však taký, že ceny batérií neustále klesajú a nevyzerá to tak, že by sa znižovanie cien akumulátorov malo v najbližšej dobe zastaviť. Toto je jeden z dôvodov, prečo sa ceny elektromobilov začínajú pomaly vyrovnávať cenám spaľovákov.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Test Ssangyong Torres EVX: Osvedčilo sa nám mohutné elektrické SUV za cenu kompaktného hatchbacku?
- Českí hasiči zverejnili dáta o požiaroch elektromobilov. Koľko ich horelo v roku 2023?
- Ktoré elektromobily počas prvého polroka 2024 Slováci prihlasovali najčastejšie?
Ďalším dôvodom vyššej ceny je to, že elektromobily ponúkajú automobilky väčšinou vo vyššej výbave, čo samozrejme cenu navyšuje. Ich objem výroby je stále nižší, čo sa tiež premietne do výslednej ceny. Toto je však tiež len otázkou času, pretože dopyt po elektrických vozidlách vo svete neustále stúpa, čomu sa prispôsobuje aj výroba. To znamená, že sa vyrábajú stále vo väčšom množstve, čo má tiež pozitívny vplyv na výslednú cenu.
Zlomový bod
Všetci netrpezlivo čakáme na deň, kedy bude rovnaké vozidlo stáť rovnako bez ohľadu na to, či obsahuje spaľovací motor alebo elektromotor. Vyzerá to tak, že sa to deje práve teraz a prvým takýmto modelom je nová Frontera. Vo Veľkej Británii pod lokálnou značkou Vauxhall bude elektromobil uvedený už koncom tohto roka so štartovacou cenou 23 495 libier. Rovnakú cenu nový majiteľ zaplatí aj za spaľovaciu verziu.
Frontera je novým rodinným SUV, ktorý má ponúknuť inovatívnu a praktickú elektromobilitu za dostupnú cenu. Dôležitou súčasťou tohto plánu je široká ponuka modelov, vrátane toho elektrického a dokonca aj možnosti mať vozidlo v 7-miestnej verzii. Vďaka tomu by si mal vedieť vybrať každý.
Plne elektrická Frontera je postavená na platforme Smart Car BEV, ktorá vznikla z platformy e-CMP od Stellantisu. Ponúka elektromotor s výkonom 113 koní a WLTP dojazd na úrovni 300 kilometrov v základe. Variant s väčšiu batériou (kapacity batérií zatiaľ nepoznáme) má ponúknuť o 100 kilometrov dlhší dojazd. Výkon DC nabíjania je maximálne 100 kW.
Chýbať samozrejme nesmie digitálny kokpit s 10″ displejom, rovnakú uhlopriečku má mať aj displej infotainmentu. K dispozícii budú aj 17-palcové kolesá, zadné LED svetlá či strieborné ochranné lišty.
Ako je to s cenami konkurencie?
Pre porovnanie, poďme sa pozrieť na aktuálny cenník novej elektrickej Škody Elroq a spaľovacieho modelu Karoq, ktoré patria do rovnakej kategórie. Elroq začína na cene 33 tisíc eur v základnej výbave, zatiaľ čo Škoda Karoq v základe stojí 27 871 €, čo je podstatne menej. Výrobca však tvrdí, že na niektorých trhoch sa ceny porovnateľných verzii vyrovnajú. Už základný elektromobil totiž ponúka podstatne vyšší výkon či výbavu, než spaľovák.
Na časy, kedy budú spaľovacie vozidlá stáť rovnako ako elektromobily, si ale budeme musieť ešte počkať. Je však pozitívne, že niektoré automobilky už na to myslia a snažia sa presne toto ponúknuť.