Stellantis spustil vo Francúzsku továreň na výrobu batérií

Zdroj: teslarati.com

Spoločnosť Stellantis nedávno oslávila spustenie svojej továrne na batérie v Európe. Nová továreň Automotive Cells Company (ACC) sa nachádza v časti Billy – Berclau v Douvrine vo Francúzsku. Informácie priniesol portál Teslarati.

Podľa generálneho riaditeľa Stellantis, Carlosa Tavaresa, spoločnosť postupne napĺňa stratégiu Dare Forward 2030 a snaží sa tak dosiahnuť nulovú uhlíkovú stopu do roku 2038. Stellantis okrem toho aktívne prispieva k prechodu elektrifikácie v Európe pomocou najmodernejších riešení v oblasti elektromobility a podporuje kľúčovú úlohu Francúzska v udržateľnej budúcnosti.

Výrobná kapacita má dosiahnuť kapacitu až 40 GWh

Pri budovaní nového závodu ACC vo Francúzsku Stellantis spolupracoval s Total Energies a Mercedez-Benz. Nové zariadenie na výrobu batérií bude mať podľa odhadov počiatočnú výrobnú kapacitu 13 GWh. Do budúcnosti chce však spoločnosť dosiahnuť výrobnú kapacitu až 40 GWh. Tento cieľ chce Stellantis splniť do roku 2030. Podľa dostupných informácií sa budú v závode vyrábať vysokovýkonné lítium-iónové batérie.

V Európe plánuje Stellantis až 3 továrne

Závod ACC vo Francúzsku je prvým z troch zariadení na výrobu batérií, ktoré Stellantis plánuje spustiť v Európe. Už v začiatkoch spolupráce sa v roku 2020 zainteresované spoločnosti dohodli na ambicióznom globálnom časovom pláne vývoja batérií pre elektrické vozidlá, ktoré by podporili celkový plán elektrifikácie v Európe.

Súvisiacie články

Stellantis sa tak snaží dosiahnuť v Európe výrobnú kapacitu batérií až 250 GWh. V budúcnosti plánuje dosiahnuť kapacitu až 400 GWh, ktorú ale plánuje so všetkými piatimi plánovanými závodmi umiestnenými v Európe a v Severnej Amerike. Konkurencia v Európe však stále pribúda, pretože aj čínsky výrobca batérií SVolt Energy Technology sa chystá rozšíriť svoje výrobné kapacity o ďalších 5 tovární.

Inovácie a nové technológie majú priniesť iný pohľad na elektromobily

Spoločnosť neustále experimentuje a skúma okrem iného aj chemické zloženie batérií. Zároveň verí, že inovácie, ako sú technológia pevných batérií Factorial a lítium-sírové batérie spoločnosti Lyten, môžu pomôcť zlepšiť výkon batériových elektrických vozidiel a skúsenosti zákazníkov s elektromobilmi tak dostať na úplne inú úroveň.

2025 Ram 1500 REV | Zdroj: stellantis.com

Stellantis si stanovil vysoké ciele aj pre trh s elektromobilmi. Do konca roka 2024 plánuje zdvojnásobiť svoju ponuku elektrických vozidiel až na 47. V súčasnosti ich má spoločnosť na trhu 24. Napríklad Peugeot e-208 a Fiat New 500 patria práve medzi ponuku tohto výrobcu. Zároveň sú v Európe oba najpredávanejšie.

Podľa zástupcov spoločnosti chcú do roku 2030 ponúkať viac ako 75 batériových elektrických vozidiel vo svojom portfóliu a dosiahnuť tak celosvetový predaj BEV až 5 miliónov kusov.

Náš tip
Na Slovensko prichádza najväčší poľský dodávateľ fotovoltaiky
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.