Štúdia spracovaná pod záštitou Green NCAP, ktorá mala ukázať, že elektromobily oproti autám so spaľovacími motormi nie sú výrazne ekologickejším riešením, nakoniec bola skutočne chybná. Už krátko po jej vydaní sa objavilo viacero pripomienok, ako aj hlasná kritika priamo z vedeckej obce.
Podľa vedca Auke E. Hoekstra z technickej univerzity v Eindhovene malo v rámci metodológie dôjsť k sérii hrubých chýb, kvôli čomu majú byť závery výrazne skreslené. Použité napríklad mali byť zastaralé hodnoty pri hodnotení emisnej stopy výroby batérií alebo mali byť zvolené nereálne údaje pri hodnotení spotreby.
Hoekstra síce poukazuje na viacero problémov, no Green NCAP sa zatiaľ k jeho kritike nevyjadruje. Organizácia napriek tomu však priznáva, že minimálne v jednom ohľade došlo pri spracovávaní štúdie k výraznému nedostatku, ktorý misky váh naklonil na stranu spaľovákov výraznejšie, než by to malo byť.
O identifikovaní prešľapu informuje v tlačovej správe, kde stručne vysvetľuje, že pri výpočtoch došlo k tomu, že ekologická záťaž batérií elektromobilov bola vlastne započítaná dvakrát. Jednak boli zahrnuté do celkovej hmotnosti vozidiel, no okrem toho sa na výrobu batérie prihliadalo ako na samostatný artikel.
Práve kvôli tomu boli niekoľko dní po zverejnení štúdie zo zverejnených materiálov odstránené všetky elektromobily a plug-in hybridy. K dnešnému dňu by už mali byť zverejnené nové hodnoty, pri ktorých bol použitý opravený výpočet. Po tejto oprave sa teda ukázalo, že elektromobily skutočne majú v porovnaní so spaľovákmi “ekologický náskok”.
Vo vzduchu ale stále visia ďalšie upozornenia na možné problémy v celkovej metodológii, primárne zo strany spomínaného Auke E. Hoekstra. To, či, a do akej miery, sú oprávnené zjavne ukáže až dlhší čas. Teoreticky je možné, že Green NCAP bude svoje závery ešte upravovať.