MojElektromobil

Automobilka Subaru predstavila elektrické SUV s označením Trailseeker. Navrhnutý bol tak, aby uspokojil potreby šoférov, ktorí často jazdia aj mimo bežných ciest, čomu napovedá už samotný názov vozidla. Zároveň má však poskytnúť komfort a praktickosť pre každodenné používanie. Na tému upozornil portál Electrive.

Subaru Trailseeker sa najlepšie cíti v teréne

Vozidlo sa môže pochváliť symetrickým pohonom všetkých kolies, ktorý zabezpečujú dva elektromotory. Celkový systémový výkon je na úrovni 276 kW (370 koní). Pohon zabezpečuje X-Mode, ktorý umožňuje prepínanie medzi rôznymi jazdnými režimami, vrátane tých, ktoré poskytnú optimálnu kontrolu nad vozidlom v ťažkom teréne.

Subaru Trailseeker
Zdroj: Subaru

Energia je uložená v akumulátore s kapacitou 74,7 kWh, ktorá je už štandardne umiestnená v podlahe elektromobilu. Podľa metodiky EPA by mal byť dojazd na jedno nabitie na úrovni až 418 kilometrov. WLTP dojazd by mal byť ešte o niečo vyšší, no číslo zatiaľ nepoznáme.

Nemali by ste prehliadnuť:

Maximálny nabíjací výkon je rovných 150 kW a automobilka tvrdí, že nabitie z 10 na 80 percent trvá menej ako 35 minút. Presný čas síce neuvádza, no uvádza aspoň to, že nechýba predohrev batérie.

Väčší, lepší, priestrannejší

Subaru Trailseeker prináša aj niekoľko praktických riešení. Napríklad strešné nosiče a množstvo ďalších doplnkov či ťažné zariadenie (max 1580 kg). Toto číslo zatiaľ platí pre Spojené štáty, no v Európe bude veľmi podobné. Elektromobil je o 15 cm dlhší a o 2,5 cm vyšší ako model Solterra, takže ponúkne aj viac priestoru pre pasažierov a väčší batožinový priestor.

Subaru Trailseeker
Zdroj: Subaru

Elektromobil je pravdepodobne postavený na platforme Toyota e-TNGA, rovnako ako spomínaná Solterra. Nechýba ale svetelný popis typický pre vozidlá Subaru, na čele so šesťhviezdičkovým logom značky spolu s novým dizajnom svetlometov.

Náš tip
Tento nový elektromobil má najväčší frunk na trhu
24. apríla 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+