Automobilka Suzuki prezradila svoj plán na uvádzanie nových elektromobilov na trh. Do konca tohto desaťročia by sme sa mali dočkať predstavenia piatich plne elektrifikovaných vozidiel. Potešili aj správy o príchode elektrickej verzie malého off-roadového vozidla Suzuki Jimny. Ďalšie informácie prináša portál InsideEVs.
Suzuki nás poteší viacerými novinkami, vrátane elektrickej verzie modelu Jimny
Prvý z piatich ohlásených elektromobilov bude odhalený už v priebehu budúceho roka. Podľa dostupných informácií ale nepôjde o Jimny EV, no stále by to malo byť vozidlo typu crossover. Spoločnosť Suzuki taktiež prezradila, že plánuje investovať približne 15 miliárd amerických dolárov do svojich automobilových, motocyklových a námorných divízií. Predpokladá sa, že Jimny bude veľmi podobný tomu dnešnému modelu a zrejme sa nebude predávať iba v plne elektrifikovanej verzii. K dispozícii by mohol byť aj hybridný variant, ako vyplýva z nedávneho oznámenia Suzuki.
Sériová verzia konceptu eVX by mohla byť úplne prvým elektromobilom od Suzuki, ktorá sa dočká masovej produkcie. Automobilka tento model nazýva svojim prvým “globálnym strategickým elektromobilom”. Debutovať by mal v roku 2025, no nevylučuje sa ani predstavenie už v priebehu budúceho roka. Novinka by mala mať dĺžku 4,3 metra, šírku 1,8 metra a 1,6-metrovú výšku.
Miery sa veľmi podobajú na tie, ktorými disponuje Suzuki S-Cross. Pre porovnanie sú však trochu menšie, ako v prípade crossoveru Grand Vitara. Po stránke dizajnu by mohlo ísť o najmodernejšie vyzerajúce auto od Suzuki, ktoré bolo doteraz uvedené na trh. Novinka by mohla ponúknuť dvojmotorový pohon všetkých kolies a 60 kWh batériu, ktorá by mala zabezpečiť dojazd na úrovni 500 až 550 kilometrov. Mohlo by pritom ísť o rovnaký akumulátor, aký sa bude nachádzať taktiež aj v elektrickom Jimny.
Ak by bolo toto off-roadové vozidlo príliš malé na to, aby sa do jeho podlahy zmestila dostatočne veľká batéria, Suzuki možno zelektrifikuje nedávno predstavenú štvordverovú verziu Jimny. Tá sa vyznačuje dlhším rázvorom, ktorý ponechá viac priestoru medzi nápravami pre umiestnenie väčšieho akumulátora.