Svolt Energy je čínska spoločnosť, ktorá sa zameriava na výrobu pokročilých batérií. Nedávno predstavila svoju úplnú novinku, ktorá má potenciál preraziť a zmeniť budúcnosť elektromobilov. Batéria dostala označenie Fengxing Short Blade, informoval portál cnevpost.
Extra rýchle nabíjanie
Jednou z najzaujímavejších vlastností novej batérie je schopnosť mimoriadne rýchleho nabíjania. Z 10 na 80 percent kapacity sa dokáže nabiť len za 8,5 minúty, čo je skvelý výsledok. Elektromobily vybavené touto batériou môžu tak bez problémov konkurovať spaľovacím vozidlám aj na dlhých trasách, keďže dĺžka nabíjania sa prakticky vyrovná času, kedy spaľovák natankujete a zaplatíte.
Energetická hustota batérie je 185 Wh/kg, čo z nej robí efektívne riešenie pre moderné elektromobily. Okrem rýchleho nabíjania tak ponúkne aj dlhší dojazd, čo je rozhodne vítané.
Nová batéria Fengxing Short Blade prichádza aj vo verzii s extra dlhou trvácnosťou. Jej životnosť sa odhaduje na 600 tisíc kilometrov alebo 15 rokov, pričom zvládne viac ako 5 tisíc nabíjacích cyklov. Batéria však ešte pre komerčnú prevádzku určená nie je.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Najväčší rakúsky poskytovateľ nabíjacej infraštruktúry pre elektromobily mení ceny. Budú dynamické
- Nová batéria od CATL umožní príchod hybridov s dojazdom 400 kilometrov
- Titul Európske auto roka získal v roku 2025 opäť elektromobil. Tretíkrát po sebe
Čo ale pre komerčnú prevádzku určené je, sú dve ďalšie nové batérie. Tou prvou je model s rýchlym nabíjaním, ktorému to z 10 na 80 percent trvá 14 minút a ponúka kapacitu 91,4 kWh. Druhou je zase model s dlhou životnosťou, kapacitou 95,7 kWh, trochu pomalším nabíjaním (zdroj výkon ani čas neuvádza) a zárukou 8 rokov alebo 1,5 milióna kilometrov.
Off-road batéria do extrémnych podmienok
Svolt uviedol aj špeciálnu batériu, ktorá zvládne náročnejšie podmienky. Jej jedinečný dizajn umožňuje použitie aj v extrémnom počasí a teplotách od -43 °C do 60 °C. Ponúka kapacitu 59 kWh a podporuje 800 V architektúru. Použitá je už v elektromobile Tank 500 Hi-4-Z, ktorý bol predstavený 1. januára tohto roka.
Vozidlo využíva kapacitu 59,05 kWh, pričom jeho dojazd by mal byť niekde na úrovni okolo 200 kilometrov. To síce nie je veľa, no vzhľadom na rozmery elektromobilu sme snáď ani nič iné očakávať nemohli. Spoločnosť okrem iného oslávila aj dôležitý míľnik – vo svojej továrni v Ghengdu vyrobila už viac ako milión batériových modulov.