MojElektromobil

Von sa dostáva možné riešenie bez emisnej jazdy aj s tradičnými vozidlami so spaľovacím motorom. Syntetické palivá od Porsche by sa mali vyrovnať elektromobilom z pohľadu produkovaných emisií. Ak by sa toto riešenie uchytilo, mohlo by ísť o dobrú správu pre tých, ktorí sa neplánujú vzdať svojich áut s klasickým motorom.

Ľudská ruka zasahuje do rôznych oblastí a postupne začíname vytvárať umelé verzie rôznych materiálov, od potravín až po veci využívané v zdravotníctve. Podobný trend sa dostáva aj k palivám, pričom nemecká automobilka má v rukáve syntetické palivá. Nazýva ich eFuel a nové informácie k tejto problematike prezradil viceprezident Porsche, Dr. Frank Walliser. Urobil tak v rozhovore pre Evo Magazine, na čo upozornil portál Motor1. Automobilka samozrejme chce znížiť emisie svojej flotily áut, no zároveň chcú zachrániť staré vozidlá, ktoré už jazdia po cestách.

Walliser verí, že konvenčné motory sa pri použití syntetických palív dokážu vyrovnať elektromobilom. Porsche vidí v tomto riešení veľký potenciál, čo nie je prekvapením, keď do znižovania CO2 vkladajú všetky automobilky stovky miliónov až miliardy dolárov. Syntetické palivá majú podľa jeho slov viaceré výhody, sú čistejšie, bez vedľajších produktov, s menším počtom častíc a nižšou produkciou oxidu dusíka. Celková záťaž na Porsche z pohľadu emisií CO2 by mala klesnúť o 85 percent. Walliser dodáva, že každé Porsche, ktoré majú momentálne v ponuke, by dokázalo používať eFuel bez akýchkoľvek modifikácií.

S ostrejším testovaním by mala automobilka začať už v budúcom roku.

22. februára 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+