Krátko pred uvedením na trh vozidlo EQC (kombinovaná spotreba elektrickej energie: 22,2 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km, predbežné údaje) ešte poslednýkrát brázdilo švédsku zasneženú krajinu. Osobitnú pozornosť pri týchto skúškach v zimných jazdných podmienkach venovali inžinieri v švédskom Arjeplogu teplotnému manažmentu akumulátora a interiéru, nabíjaniu v chlade, ako aj bezpečnosti jazdy, trakcii a rekuperácii na ľade a snehu.
Po digitálnych testoch a skúškach najazdilo približne 200 prototypov a predsériových verzií EQC na štyroch kontinentoch niekoľko miliónov kilometrov. Súčasťou skúšobného programu je viac ako 500 individuálnych skúšok v Európe, Severnej Amerike, Ázii a Afrike. EQC bolo počas troch zím a troch liet vystavované teplotám od mínus 35° až po viac než plus 50° Celzia.
Testovanie prebieha v Arjeplogu v Laponsku na cestných komunikáciách a špeciálych skúšobných tratiach. Sindelfingene sa v iteračných procesoch optimalizovali komponenty a do vozidiel sa inštalovali najnovšie varianty.
Oproti predchádzajúcim skúškam vozidla EQC v zimných jazdných podmienkach sa tentokrát len optimalizovali a potvrdzovali posledné detaily. K tomu patrí správanie vozidla pri studenom štarte a termoregulácia, predklimatizovanie, čo najlepší dojazd aj v prípade chladných podmienok, možné obmedzenia vplyvom ľadu a snehu, spolupráca elektrického hnacieho ústrojenstva a systému ESP, termomanažment batérie a nabíjanie v chlade, maximálna trakcia, dynamické jazdné vlastnosti a rekuperácia.
Technické údaje Mercedesu EQC: