Spoločnosť Tesla nám oficiálne predstavila produkčnú verziu Modelu 3 28. júla. Pri tejto príležitosti sme sa dozvedeli množstvo detailných špecifikácií. Dva veľmi zaujímavé údaje nám však chýbali, a to kapacita batérií a výkon elektromotorov. Vďaka certifikačným dokumentom agentúry EPA však už nie sú záhadou. Teda v aspoň prípade aktuálne dostupnej verzie “Long Range”.
Tesla nám prezradila dojazd Modelu 3, nie však kapacitu batérií. Taktiež zverejnila údaje o zrýchlení, tie o výkone elektromotorov sme sa však nedozvedeli. Dnes sme však už zas o niečo múdrejší. Svetlo sveta totiž uzreli certifikačné dokumenty americkej agentúry pre životné prostredie – EPA, v ktorých nájdeme údaje o kapacite batérie aj výkone elektromotora Tesly Model 3 “Long Range” a nielen to.
Dokumenty hovoria o 230Ah akumulátore o napätí 350V, čo znamená kapacitu 80,5 kWh. To je viac, ako sme očakávali, keďže Elon Musk vyhlásil, že do Modelu 3 sa kvôli menšiemu rázvoru nezmestí väčšia ako 75 kWh batéria.
Model 3 nemá indukčný motor Nikolu Teslu
Elektromotor Tesly Model 3 je samozrejme na 3-fázový striedavý prúd, využíva však permanentný magnet. To znamená, že sa jedná o synchrónny motor. Model S a Model X majú indukčný (asynchrónny elektromotor), ktorý je jeden z najväčších vynálezov Nikolu Teslu. Väčšina výrobcov elektromobilov používa synchrónne elektromotory, takže Model 3 sa prispôsobil tomuto “trendu”. Motor určený pre zadný náhon má výkon 192 kW, čo je 257 konských síl.
Zaujímavosťou je, že regeneračné brzdenie (rekuperácia) je dostupné pre obe nápravy. Podľa dokumentácie sa zdá, že sa Tesla Model 3 zaradí medzi najúčinnejšie elektromobily všetkých čias. Nech sa páči, tu je plná dokumentácia EPA k Modelu 3.
Zdroj: electrek.co
Už Vám nič neujde!
Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom