MojElektromobil

Bezemisná doprava je na vzostupe, a preto sa aj spoločnosti, ktoré doteraz prinášali len vozidlá so spaľovacími motormi musia mať na pozore. Nové informácie hovoria o tom, že u nás veľmi známa spoločnosť Tatra, ktorá sa zameriava na nákladné vozidlá prevažne do ťažobného priemyslu, vyvíja vozidlo poháňané vodíkom. Viac informácií prináša tlačová správa na webe Tatra.

Spoločnosť vlastnená Czechoslovak Group a Promet Group má pod palcom hneď niekoľko nových projektov. Tie sú vo väčšine prípadov zamerané na moderné pohonné systémy nákladnej dopravy. Medzi ne patrí aj Tatra Froce e-Drive, vozidlo s vodíkovými palivovými článkami spoločnosti. Predstavili ho na konferencii H2 Fórum 2023.

„Tatra je napříč svou historií nositelem pokroku a inovací. A nejinak je tomu nyní. Kombinací tradičního prověřeného tatrováckého podvozku a vodíkového pohonu vzniká na nové platformě Force unikátní bezemisní řešení skýtající široké možnosti konfigurací a využití. Tento prototyp je první vlaštovkou blízké budoucnosti. Tatra tak s partnery zákazníkům bude moci nabídnout perfektní nástroj k naplnění jejich vlastních ESG cílů a přispěje ke zrodu a rozvoji vodíkové ekonomiky nejen našeho regionu.“

Radim Matera, zástupca Promet Group

Tatra Froce e-Drive
Tatra Froce e-Drive | Zdroj: Tatra

Spoločnosť Tatra sa snaží ísť cestou prevažne vlastného technologického vývoja a zavádzania pokročilých technológií a inovácií. Rovnako tak ale aj spolupracuje s niekoľkými partnermi. Medzi nich patrí napríklad aj pražská Vysoká škola chemicko-technologická, ÚJV Řež a firmou Devinn. Okrem vodíkového počinu však skúšajú prísť aj s inými inováciami, ako napríklad systémom automatizovaného riadenia na rovnakej platforma ako vodíková novinka.

Oproti elektromobilom trvá plnenie len zlomok

Pri Tatra Force e-Drive použili osemkolesový podvozok tatrováckej koncepcie s centrálnou nosnou rúrou a výkyvnými nezávisle zavesenými polonápravami. Tie v konfigurácií 1+3 poháňajú tri nápravy. Celková hmotnosť vozidla 45 ton poslúži najmä v ťažobnom priemysle. U vozidla Tatra Force e-Drive použili osemkolesový podvozok s centrálnou nosnou rúrou a výkyvnými nezávisle zavesenými polonápravami. O výkon sa postará elektromotor s permanentnými magnetmi a maximálnym výkonom 580 kW a 2 300 Nm. Batéria má potom kapacitu 171 kWh.

Náš tip
Stačí správne zaparkovať a stlačiť tlačidlo. Viedeň testuje nové nabíjanie elektrických taxíkov
31. októbra 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+