Porsche Taycan sa v auguste na starom kontinente predávalo lepšie, ako ktorýkoľvek iný model zo Stuttgartu. Zaregistrovalo za takmer 1 200 kusov a bolo, čo predstavovalo takmer 25% predajov.
Je pravda, že SUV model Cayenne a Cayenne je prakticky jeden model, no predaje coupe verzie rastú (+29%) hlavne kvôli populárnejšiemu dizajnu a celkovo sa v auguste predalo 554 kusov tejto verzie. To je len polovica z predajov Taycanu. Predaje klasického Cayenne, ako aj modelu Panamera, sa výrazne prepadli (-62%, resp. -71%).
One remarkable fact of August’s new car regs in 🇪🇺 is the position of #PorscheTaycan. It was Porsche’s bestselling product counting for almost 1/4 of total volume. #Taycan was 5th bestselling car in E-segment, 15th bestselling electric car. Source: JATO #carindustryanalysis pic.twitter.com/AQAkdISCp9
— Car Industry Analysis (@lovecarindustry) September 22, 2020
Taycan uprednostňujú pred Teslou
Je evidentné, že Taycan si našiel množstvo zákazníkov aj mnohí ho uprednostnili pred Teslou napriek tomu, že nejde o najefektívnejší elektromobil a ani jeho ceny nie sú vôbec nízke. Je to však Porsche. Tesla Model S ako vlajková loď Tesly disponuje napríklad výrazne vyšším dojazdom a lepšou aerodynamikou.
Taycan však vyniká svojim agresívnejším dizajnom a emotívnejším zážitkom z jazdy. Zároveň má konzervatívnejší dizajn interiéru ako ten v Tesle. Jazdci aj novinári sa zhodujú, že Tesla je skvelá v tom čo robí, no jej prioritou č.1 je softvér a efektívnosť. Porsche je desaťročia známe svojim zameraním hlavne na športový zážitok z jazdy a to sa to ukázalo aj v jej prvom elektromobile. Náš test a detailné fotografie Porsche Taycan si môžete pozrieť tu.
Vysoké predaje elektromobilu tak silnej značky sú skvelou správou pre ďalšie znižovanie emisií v doprave a pre ďalší rozvoj elektromobility. Porsche ešte pred začiatkom dodávok Taycanu hovorilo o ročnom výrobnom objeme 20 000 kusov tohto elektromobilu a zdá sa, že nie je ďaleko od tohto cieľa.