Dostať sa k viac ako 1 000 konským silám v sedane? V roku 2000 to znelo ako sci-fi, no dnes sú tieto čísla realitou. Dokážu to napríklad aj dve vlajkové lode medzi elektrickými rodinnými sedanmi, Lucid Air Sapphire a Porsche Taycan Turbo GT. Kanál Edmunds Cars nedávno postavil tieto dva výnimočné modely proti sebe, aby zistil, ktorý z dvojice sa môže pasovať za úplného kráľa kategórie.
Je zaujímavé, že Tesla Model S Plaid sa do tohto súboja nedostala. Dôvod? Podľa autora je mať 1 000 koní jedna vec, ale zvládnuť ich v podvozku a brzdení tak, aby boli bezpečné aj pre bežného vodiča, to už si žiada talent. Na pretekárskej trati, kde Edmunds testuje aj brzdenie a zatáčanie, jednoducho Tesla nestačí. Model S Plaid síce pôsobí brutálne v priamom zrýchlení, ale jeho brzdy a ovládateľnosť sa na úroveň Porsche či Lucid zatiaľ nedostali.
O víťazovi rozhodli už čísla pred pretekom
Porsche Taycan Turbo GT prichádza s výkonom 777 koní a 1 092 koní v “boost” režime, ktorý funguje po dobu desiatich sekúnd. S dvoma prevodmi na lepšie zrýchlenie pri vyšších rýchlostiach a nižšou hmotnosťou má Taycan na papieri výborné čísla. Lucid Air Sapphire však prichádza s obrovským výkonom 1 549 koní, čo sa pri priamom zrýchlení jasne ukázalo. Aj keď má Porsche dvojrýchlostnú prevodovku, rozdiel 457 koní v prospech Lucidu znamená, že Porsche jednoducho nestíha. Ak je teda váš cieľ najvyššia rýchlosť v šprinte, Lucid Air Sapphire je jasnou voľbou.
Avšak, neznamená to, že Lucid je automaticky lepším výkonnostným autom. Na pretekárskej trati, kde viac záleží na manévrovateľnosti a schopnosti zdolávať zákruty, by mal Taycan vďaka nižšej hmotnosti výhodu. Turbo GT si dokonca drží rekord na Nürburgringu, v zajazdenom čase pre elektrické autá. Ak teda hľadáte EV sedan s brutálnym výkonom, siahnuť po Lucide alebo Taycane rozhodne nie je krok vedľa.