Elektrické SUV Denza N7 od čínskej značky BYD sa začiatkom júla dostalo do pozornosti primárne ako ďalší priamy rival pre modely americkej Tesly. Pri predstavení sa ale väčšia pozornosť nevenovala najzaujímavejšiemu prvku tohto elektromobilu. Elektromobil Denza N7 je totiž možné nabíjať na dvoch DC nabíjacích staniciach súčasne.
Pohľady na niečo takéto sa prirodzene líšia. Niekto to môže považovať za kontroverzné, niekto zase za inovatívne. To, do akej miery sú dva nabíjacie porty skutočne praktickým riešením ukáže až čas. Nateraz je to prinajmenšom unikátny prístup k riešeniu nabíjania.
Portál CarNewsChina vysvetľuje, že pri využívaní jedného DC portu je možné dosiahnuť rýchlosť nabíjania 150 kW a po pripojení k druhému DC portu až 230 kW.
Pri využívaní obidvoch nabíjacích portov má 15 minútové nabíjanie preniesť dostatok energie na prejdenie 350 kilometrov. Krátke 4 minúty nabíjania pritom majú postačiť na získanie 100 km dojazdu. Elektromobil je vybavený 91,3 kWh LFP batériou a dojazd sa má pohybovať v rozsahu 630 až 702 kilometrov.
Stretne sa s pochopením?
Portál v súvislosti s týmto “duálnym nabíjaním” ale upozorňuje, že systém už teraz vyvoláva otázky z oblasti etiky nabíjania a upozorňuje, že súčasné využívanie dvoch nabíjacích staníc jedným elektromobilom sa nemusí stretnúť s veľkým pochopením. Hlavne v prípade rušných lokalít s veľmi využívaním nabíjacími stanicami, kde to vraj dokonca môže vyvolať konfikty.
Celkovo je dosť otázne, prečo výrobca vôbec experimentuje s niečím podobným, keď mohol zvoliť tradičné riešenie jedného nabíjacieho portu s vyšším výkonom. Veď už dlhší čas tu máme elektromobily s 800 V architektúrou, ktoré sa bez problémom dokážu nabíjať výkonom 240, 250 či 270 kW a využívajú počas tohto len jednu nabíjaciu stanicu.
Teoreticky je to možno o tom, že Denza N7 sa nemusí spoliehať len na najrýchlejšie nabíjacie stanice, ktoré ešte nemusia mať úplné veľké pokrytie. Namiesto toho vie vodič naplno využiť aj dve nabíjačky s výkonom 150 kW. Čo si niečo takomto myslíte vy?