Podľa mnohých správ, ktoré sa objavujú na internete, autopilot Tesle skôr škodí ako pomáha. Neustále s ním má automobilka nejaké nedoriešené veci, najmä žaloby. Teraz automobilka čelí ďalšiemu súdnemu sporu zo strany rodiny motocyklistu zabitého pri nehode, ktorej súčasťou bol aj autopilot.
Zodpovednosť za vedenie vozidla je stále na strane vodiča
Hneď na začiatok musíme povedať, že autopilot ešte nie je hotovou záležitosťou a môže robiť chyby. Plnú zodpovednosť za vedenie vozidla aj počas toho, keď je funkcionalita aktívna, má stále vodič. Ten musí dávať pozor na to, či je všetko v poriadku a v prípade nutnosti zasiahnuť.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Samsung vyrobil batériu, ktorá elektrombilu zabezpečí 1000 km dojazd a nabitie len za 9 minút
- Vyskúšali sme Mercedes-Benz Vision EQXX s rekordným dojazdom vyše 1 200 km. Ako jazdí?
- Kilometer dojazdu za sekundu nabíjania. Xpeng predstavuje svoju najnovšiu nabíjačku pre elektromobily
Tesla len nedávno urovnala jeden takýto súdny spor, ktorý riešila s rodinou majiteľa Modelu X, ktorý zomrel po náraze do mediánu na diaľnici. V čase nárazu údajne nevenoval pozornosť riadeniu vozidla a bol na telefóne. Tesla odmieta akúkoľvek vinu a tvrdí, že zodpovednosť je vždy na šoférovi.
Právnici rodiny však tvrdili, že systém autopilota bol chybný a automobilka nebrala vážne svoju zodpovednosť obmedziť zneužívanie systému. Teraz automobilku žaluje rodina motorkára, ktorý zomrel pri autonehode. Stalo sa tak v roku 2022 pri havárii Tesly Model 3 v Utahu. V čase havárie bol aktivovaný autopilot.
Vozidlo narazilo do zadnej časti motocykla a je záhadou, prečo si ho nevšimlo. Takéto situácie dnes autopilot Tesly zvláda bežne a úplne bez problémov. Vodič sa spoliehal na tento systém a nevenoval riadeniu vozidla dostatočnú pozornosť. Doplatil na to nevinný človek. Situácia bola navyše údajne prehľadná a vodič, ktorý sa plne venuje riadeniu, by určite nehavaroval.