Tesla by so svojimi batériami mohla vstúpiť do segmentu leteckej dopravy s elektrickým pohonom. Aspoň technicky vzaté.Tento predpoklad vychádza z nedávno publikovaných záverov výskumného tímu pracujúceho na batériovej technológii pre Teslu.
Tím na čele s Jeffom Dahnom intenzívne pracuje na výskume, z ktorého by mali časom vzniknúť prelomové batérie bez anódy. Jednou z prezentovaných výhod, ktoré to prinesie, je drastické zvýšenie energetickej hustoty. Táto skutočnosť sa podľa výskumníkov podpíše na predĺžení dojazdu elektromobilov, no dokonca otvára dvere aj pre elektrickú leteckú dopravu.
Takáto vysoká energetická hustota môže zvýšiť dojazd elektrických vozidiel o približne 280 kilometrov či dokonca umožniť elektrifikáciu metskej leteckej dopravy.
Letecká doprava budúcnosti
V tomto konkrétnom prípade sa pod mestskou leteckou dopravou myslia elektrické lietajúce taxíky a podobné služby, o ktorých sa už dlhí čas vedie živá diskusia. V tejto oblasti sa aktívne angažuje napríklad spoločnosť Uber.
V podstate ide o menšie vzdušné dopravné prostriedky s vertikálnou dráhou vzletu a pristátia, ktoré na relatívne krátku trasu prepravujú malý počet pasažierov. Kvôli svojim ikonickým vlastnostiam sú označované skratkou eVTOL – “Electric Vertical Take-Off and Landing”.
Súčasné prototypy novej kategórie batérií bez anódy, ktoré testujú vedeckí pracovníci Tesly, majú dosahovať energetickú hustotu okolo 360 Wh/kg a úložnú hustotu energie 1000 Wh/L. To ešte tak celkom nemusí stačiť.
Musk by chcel vlastný stroj do roku 2024
Portál Electrek pripomína tvrdenie Elona Muska ktorý uviedol, že pripravený má vlastný návrh elektrického lietajúceho stroja pre komerčné využitie. Odhadoval, že na reálnu prevádzku budú potrebné batérie s hustotou energie okolo 400 Wh/kg.
V roku 2019 na margo tejto témy poznamenal, že elektrické lietadlá budú reálne použiteľné v časovom horizonte približne 5 rokov, teda okolo roku 2024.
Vďaka najnovším pokrokom vedeckých tímov sa k takejto budúcnosti zjavne pomaly blížime. Aj najnovšia batériová technológia však má svoje nedostatky. Najväčším problémom je momentálne nízka životnosť – vydržia len 200 nabíjacích cyklov. Výskum sa preto venuje aj tejto oblasti.