Už súčasné Li-Ion batérie spoločnosti Tesla sú špičkou vo svojom segmente. Správy z rôznych zdrojov hovoria o nasledujúcej miere degradácie batérií Tesla používaných v elektromobiloch Model S. Po 100 000 km stráca batéria priemerne 5 % svojej kapacity, po 200 000 km – 7 %, po 240 000 km do 10 %. V prípade jedeného dennodenne využívaného, na dlhá trasy jazdiaceho Modelu S, zaznamenali dokonca len 6 % degradáciu po 320 000 km. V laboratórnych podmienkach zas Tesla namerala 20 % stratu kapacity po 800 000 km. Už toto sú obdivuhodné čísla.
Jeden z najrenomovanejších výskumníkov v oblasti vývoja Li-Ion batérií, Jeff Dahn, ktorý začal pracovať pre Teslu ešte len minulý rok, potvrdil, že sa jeho tímu podarilo zdvojnásobiť životnosť súčasných batérií Tesla. A to o 4 roky skôr oproti pôvodnému plánu. Dodáva však, že zatiaľ boli testované len v laboratórnych podmienkach.
Po 480 000 km len 5 % degradácia
Okrem toho vyvinuli aj nové špeciálne techniky pre testovanie batériových článkov, takže ich merania životnosti by mali byť presné. Jeff Dahn hovorí, že nové články by mali degradovať po 480 000 km len o 5 %, takže pri kúpe elektromobilu z druhej ruky, nebude treba riešiť životnosť batérie, ani počet najazdených km, keďže konštrukčne jednoduché elektromotory majú úplne inú životnosť ako spaľovacie jednotky s tisíckami pohyblivých súčiastok. Najdôležitejšími atribútmi tak bude po novom stav karosérie či súčastí interiéru. Po dosiahnutí “morálnej” životnosti, budú batérie ešte stále viac ako použiteľné na iné účely.
Dahn taktiež dodal. že batérie dosahujú najlepšie výsledky pri použití hliníka, ako kovovej súčasti článkov. Aj vďaka nemu nevidí renomovaný výskumník dôvod, prečo by batérie do elektromobilov nemohli vydržať 20 rokov. Tesla zatiaľ nepotvrdila použitie zdokonaleného typu článkov v batériách pre pripravovaný Model 3.
Zdroj: electrek.co, titulná fotografia: Tesla