MojElektromobil

Tesla hľadá nové spôsoby, ako vylepšiť štruktúru deformácie vozidla pomocou robustnejších návrhov „crash can“, podľa patentu udeleného spoločnosti tento týždeň. Ako je definované v patente, geometrická konštrukcia vozidla by mala byť navrhnutá tak, aby sa v prípade nárazu deformovala predvídateľne. Tesla definuje, že patent môže obsahovať nasledujúce charakteristiky:

  • Viacbunková štruktúra obsahujúca najmenej štyri duté kvádre, z ktorých každý je definovaný štyrmi stenami. Pričom štyri steny každého dutého kvádra sa stretávajú v uhloch 90 stupňov a najmenej dve kvádre zdieľajú stenu
  • Čím efektívnejšie je konštrukcia nárazovej plochy schopná absorbovať energiu prichádzajúceho vozidla alebo predmetu bez toho, aby sa tlačila do priestoru pre cestujúcich, tým vyššia je pravdepodobnosť bezpečného výsledku pre cestujúcich vo vozidle

Tesla tlačí na vyššiu bezpečnosť vozidiel

V patentovej prihláške spoločnosť Tesla konkrétne identifikovala tri nové štruktúry nárazových plechov na základe geometrických vzorov a zodpovedajúcich deformačných charakteristík. Nové dizajny zdôrazňujú nikdy nekončiaci tlak spoločnosti Tesla na zvyšovanie bezpečnosti vozidiel. Možno spomenúť ocenenie TOP SAFET PICK + IIHS, ktoré určuje najlepšie možnosti pre bezpečnosť vozidiel vo veľkostných kategóriách počas daného roka.

Dizajn a sprievodné fotografie výsledkov deformačných skúšok zdôrazňujú kľúčovú úlohu deformačnej zóny v automobilovej bezpečnosti. Vo vozidlách s vnútorným spaľovaním motora prenáša všetku energiu nehody priamo do priestoru pre cestujúcich s veľmi malým priestorom vpredu, aby absorboval dopad kolízie.

V elektrickom vozidle je motor nahradený súpravou batérií a elektrickým motorom alebo dvoma motormi, ktoré je možné kvôli lepšej bezpečnosti umiestniť opatrnejšie. V oblasti elektromobility ide teda o podstatnú výhodu z hľadiska bezpečnosti.

To nás privádza späť k nárazníkom a obnovenému záujmu Tesly o výrobu lepšieho auta. Model S priniesol revolúciu v oblasti automobilovej bezpečnosti. Stanovil novú najvyššiu úroveň bezpečnosti pre sedany, ktorá dokonca porušila meracie zariadenia NHTSA.

Model X, ktorý nasledoval, sa kapitalizoval na nízkom ťažisku batérie a podobne nastavil nový vysoký stĺpik pre športové úžitkové vozidlá. Vozidlo sa vďaka dobre “ukotvenej” batérii k zemi nemohlo prevrátiť.

Model 3 nielenže nasledoval predchádzajúce kroky v bezpečnosti, ale zároveň tieto existujúce normy prekonal. Tesla tak nastavila latku opäť o niečo vyššie. Tieto nové patenty sa snažia stavať na popredných svetových bezpečnostných výsledkoch v celej rade vozidiel Tesla so zlepšenými konštrukčnými prvkami, ktoré sú v prípade potreby silné a tuhé, a v prípade nehody sa dajú predvídateľne deformovať.

Tesla Crash Lab

Novopublikovaný patent na „Pokročilé tenkostenné konštrukcie pre zvýšený nárazový výkon“ pekne súvisí s vnútorným vzhľadom, ktorý Tesla zdieľala v Tesla Crash Labe. Video podrobne popisuje proces Tesly v testovaní vozidiel prostredníctvom tisícok simulácií zrážok s cieľom preskúmať testované vozidlá, ktoré budú musieť prejsť rôznymi scenármi zrážok.

Táto prísna úroveň inžinierstva, dizajnu a skúšania materiálov, návrhov a vzájomných pôsobení medzi rôznymi subsystémami vo vozidle sa zmenšuje až do momentu nárazu.

26. októbra 2019
Zdroj: Tesla, Cleantechnica.com

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+