MojElektromobil

Elektromobily sú v podstate pre väčšinu motoristov stále veľkou neznámou. A z toho vyplýva istá dávka nedôvery. Napríklad aj čo sa týka ich spoľahlivosti a servisu. Vo všeobecnosti by mali byť elektromobily vďaka jednoduchšiemu pohonnému systému spoľahlivejšie ako ich spaľovací kolegovia. Čo však iné časti vozidla? Napríklad také brzdy v prípade prvého masového vozidla mladej spoločnosti Tesla.

Odpoveď na túto otázku nám dávajú praktické skúsenosti používateľov Tesla fóra, ktorí na vozidlách značky Tesla už najazdili státisíce kilometrov. Dôležitým aspektom v prípade bŕzd elektromobilov je tzv. rekuperačné brzdenie. Jedná sa o systém, ktorý umožňuje premenu prebytkovej kinetickej (pohybovej) energie na energiu elektrickú, ktorá sa ukladá do batérie.

Náš tip
Pozrite si detailné rendre elektrického ťahača Tesla Semi, urobené na základe reálnej predlohy

Elon Musk sľubuje 240 000 km. Realita?

Rekuperáciu pociťuje vodič Tesly, ako aj iných elektromobilov vybavených týmto systém, tak, že po popustení akcelerátora začne vozidlo výraznejšie spomaľovať či pribrzďovať. Dochádza tu v podstate k brzdeniu motorom, kedy sa z neho stáva generátor el. energie. Vďaka tomu sa minimalizuje nutnosť brzdenia prostredníctvom klasických bŕzd, čo samozrejme prispieva k ich výraznému šetreniu. Brzdový pedál používate v podstate len pri náhlej potrebe spomalenia alebo na úplne zastavenie vozidla.

Doterajšie skúsenosti používateľov Tesla fóra s Modelom S hovoria o tom, že výmena bŕzd nebola nutná ani po nájazde 230 000 km. Elon Musk uvádza, že brzdy Tesly Model S by mali vydržať až 240 000 km. Všetko tak nasvedčuje tomu, že by toto číslo malo byť reálne.

Zdroj: forums.tesla.com, titulná fotografia: teslarati.com


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

11. októbra 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+