V stredu 27.4. sa uskutočnila celoeurópska videokonferencia spoločnosti Tesla, kde sa preberali najmä správy o európskom trhu. Okrem marketingových a rozširovacích cieľov sa spomínalo aj to, ako chce spoločnosť tento rok “vytrieť zrak” spaľovacím autám. Informácie priniesol portál TeslaMAG.
Spoločnosť Tesla zaznamenala počas prvého kvartálu 2023 najväčší nárast práve na našom európskom trhu. Oproti rovnakému obdobiu minulého roka sa zvýšil počet dodávok “globálne” o 36 %. V Európe sú tieto čísla dokonca ešte lepšie. Počas Q1 sa medziročne navýšil predaj o 58 %, pričom najviac sa predávalo vozidlo Tesla Model Y.
Spoločnosť však určite nechce zaspať na vavrínoch, a preto sa počas videokonferencie s členmi vedenia rozhodla oznámiť plány na najbližšie obdobie. Azda najviac však v pamäti utkvel výrok, že Tesla chce v roku 2023 “zabiť” spaľovacie automobily. Netreba to však brať doslovne, ide len akúsi výzvu a motiváciu svojich členov. Firme sa už dokonca podarilo, že jej Model Y sa stal v prvom kvartáli tohto roku najpredávanejším automobilom v Európe vôbec.
Z tohto úspechu chcú len načerpať motiváciu ale aj pokúsiť sa ho ešte vylepšiť v nasledujúcom období. Prispôsobená je aj výroba spoločnosti, a preto hotových elektromobilov je dostupných naozaj mnoho. V nemeckej továrni sa dokonca v marci podarilo presiahnuť hranicu 5 000 vyrobených kusov Modelu Y týždenne. Ak sa na to pozrieme zo širšieho pohľadu, celoročne sa vyrobí viac kusov ako sa momentálne predáva. To je skvelá správa pre záujemcov, ktorí nemusia na svoje vysnívané vozidlo dlho čakať.
Zlepšiť sa má aj marketing
Pre podporu predaja sa spoločnosť dokonca rozhodla znížiť ceny niektorých svojich modelov aj v Európe. Toho sa dočkali zákazníci už v polovici januára a ďalšie znižovanie prišlo v polovici apríla. Na konferencii sa tiež spomínal cieľ otvorenia 30 nových servisných centier na území Európy počas každého štvrťroka. Dokonca aj nabíjanie sa má rozširovať. Každé 3 mesiace by malo pribudnúť 1 000 nových nabíjacích bodov. Už počas októbra 2022 informovala spoločnosť o prekročení hranice 10 000 nabíjacích bodov v Európe.
Nechýbalo ani spomenutie zvyšovania povedomia spoločnosti pomocou marketingu. Niektorým členom sa nepáčila politika spoločnosti, ktorá investovala len veľmi málo do marketingu a zlepšovania mena značky voči verejnosti. To sa má teraz zmeniť. V blízkej budúcnosti sa očakáva nárast počtu zamestnancov spoločnosti, ktorí majú mať na starosti práve zvyšovanie povedomia o značke.
Chcete si kúpiť alebo vyskúšať Teslu?
Na Slovensku máme viacero firiem, ktoré sa zameriavajú na elektromobily značky Tesla a celý proces objednania, kontroly, nákupu a všetkého ďalšieho vedia vybaviť za vás, dokonca v konečnom dôsledku získate aj lepšiu nákupnú cenu. Dve kľúčové pre prípadných záujemcov sú DriveTesla.sk.sk (pomoc s nákupom, dovozom a všetkým okolo) a NaTesle.sk (testovacie jazdy), ak si chcete dopredu vyskúšať, či je Tesla skutočne tým pravým.