Tesla v Číne znížila cenu svojho najlacnejšieho Modelu 3 podľa verzie o 8% až 10%. Podľa manažéra predaja predajne Tesly zaplavili objednávky. Tesla chce aj týmto krokom dosiahnuť 500 tisíc dodaných vozidiel za celý rok.
Verzia Standard Range Plus zlacnela o 8% (cca. 3 000 €) a verzia Long Range až o 10% (cca. 4 300€). Zákazníci, ktorí si objednali Model 3 tesne pred zlacnením (do 7 dní), nemusia zúfať. Tesla im dala 3-ročné bezplatné nabíjanie na sieti Supercharger a ak ich ani to neuspokojí, majú k dispozícií nárok na vrátenie vozidla do 7 dní s plnou refundáciou.
A typical day at Shenzhen Tesla delivery center. pic.twitter.com/S0B1Qd6iPU
— Ray4️⃣Tesla⚡️🚘☀️🔋 (@ray4tesla) July 18, 2020
Ohrozuje konkurenciu
Po zlacnení je Model 3 v Číne lacnejší ako priamy domáci konkurent Xpent P7. To pravdepodobne ovplyvní aj jeho predaje. Automobilka Xpeng oznámila, že nezníži ceny P7 v reakcii na zlacnenie Modelu 3.
Tesla v Číne dokázala postupne znižovať ceny Modelu 3 vďaka stále viac lokalizovanej dodávateľskej sieti a prechodu na LFP (lítium železofosfát) batériovú chémiu od partnera CATL.
Automobilka Tesla týmto krokom výrazne podporí predaje a pomôže cieľu dodať 500 000 elektromobilov za celý rok 2020. Aktuálne vyrába fabrika v Šanghaji 800 vozidiel denne. Za posledný kvartál ich celosvetovo dodala vyše 139 000, k naplneniu cieľa však potrebuje opäť zatlačiť a dodať ešte vyše 180 000 vozidiel.