MojElektromobil

Tesla opäť posúva hranice inovácií. Dvaja z jej popredných manažérov nedávno prezradili viac o pripravovanom modeli Cybercab – revolučnom elektrickom taxíku. Lars Moravy, viceprezident pre vývoj vozidiel, a Franz von Holzhausen, hlavný dizajnér, sa v rozhovore s expertom na výrobný priemysel Sandym Munrom podelili o nové detaily týkajúce sa batérie, dojazdu a jedinečného dizajnu vozidla. Konkrétne informácie priniesol portál Teslarati.

Malá batéria, veľký dojazd

Cybercab (nazývaný aj Tesla Robotaxi) by mal mať batériu s kapacitou menej ako 50 kWh, pričom jeho reálny dojazd sa má pohybovať okolo 480 kilometrov. Tento údaj prekvapil aj samotného Munra, ktorý pôvodne očakával kapacitu batérie medzi 55 až 60 kWh.

Mohlo by vás zaujímať:

Za vynikajúcou efektivitou vozidla stojí jeho aerodynamika. Moravy spomenul, že špeciálne navrhnuté kryty kolies výrazne znižujú odpor vzduchu a prispievajú k vyššej účinnosti. „Tak ako Franz neznáša kľučky na dverách, ja nemám rád interakciu medzi pneumatikou a vozovkou. Toto je najlepší spôsob, ako dosiahnuť maximálnu aerodynamiku,“ vysvetlil.

Tesla Cybercab Robotaxi | Zdroj: Tesla
Tesla Cybercab Robotaxi | Zdroj: Tesla

Cybercab nie je len o technológiách, ale aj o inovatívnom dizajne. Von Holzhausen zdôraznil, že auto má tvar pripomínajúci kvapku, pričom zadná časť je užšia ako predná. Tento tvar pomáha minimalizovať odpor vzduchu, čo umožňuje vyšší dojazd aj s menšou batériou. Dôležitú úlohu v dizajne zohráva aj fakt, že vozidlo má iba dve sedadlá. To Tesle umožnilo výrazne zúžiť zadnú časť vozidla bez toho, aby stratilo na atraktivite.

Cybercab už na obzore

Moravy tiež potvrdil, že Tesla už začala inštalovať výrobné zariadenia pre Cybercab v texaskom Gigafactory. Podľa plánov by sa mali prvé prototypy objaviť už v lete 2025 a oficiálne predstavenie je naplánované na začiatok roka 2026. Zároveň sa na testovacích jazdách v okolí fabriky objavuje čoraz viac týchto vozidiel. Známemu leteckému pozorovateľovi Joeovi Tegtmeyerovi sa podarilo zachytiť až šesť Cybercabov, ktoré sa pohybovali po areáli Gigafactory Texas.

Jedným z hlavných cieľov Tesly je urobiť z Cybercabu plne autonómne vozidlo vhodné aj na dlhé cesty. Moravy naznačil, že sa pracuje na bezdrôtovom nabíjaní, ktoré by umožnilo dlhé jazdy bez potreby manuálneho nabíjania. Okrem Cybercabu sa Tesla venuje aj vývoju väčšieho modelu Robovan, pričom oba koncepty čerpajú inšpiráciu z art deco dizajnu. Von Holzhausen a Moravy sa o Robovane rozprávali priamo vo vnútri vozidla, kde diskutovali o jeho možnostiach využitia.

Cybercab a Robovan predstavujú víziu Tesly pre budúcnosť dopravy – efektívne, autonómne a maximálne prispôsobené potrebám moderného mestského prostredia. O tom, ako sa im podarí túto víziu naplniť, sa dozvieme už v najbližších rokoch.

Náš tip
Jazdili sme s novinkou Tesla Model Y Juniper. Pomôže jej facelift pre rok 2025 vrátiť sa na vrchol? | Prvé dojmy
19. marca 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+