Môže byť aerodynamika Tesly Cybertruck ešte lepšia? Dnes generálny riaditeľ spoločnosti Tesla, Elon Musk, odpovedal na čísla a spomenul, že Cybertruck by mohol dosiahnuť Cd (koeficient odporu vzduchu) 0,3 – čo je dosť pôsobivé pre pick-up.
Cybertruck v súčasnosti nemá bočné zrkadlá, ktoré môžu toto číslo čiastočne zmeniť.
Elon Musk hovorí, že Cybertruck by mohol dosiahnuť Cd také nízke ako napríklad 0,3 s dostatkom inžinierskeho úsilia:
Cd nie je všetko. Cd nie je iba mierou „toho, ako dobre je vozidlo navrhnuté“. Vysoké Cd nemusí byť nevyhnutne zlé – je zlé z hľadiska efektívnosti. Niektoré z najmenej aerodynamických automobilov sú tiež aj najrýchlejšie – vozidlá Formuly 1 majú často Cd od 0,7 do 1,0. Je to preto, že zámerne tlačia vzduch smerom nahor, aby vytvorili prítlak, ktorý zvyšuje priľnavosť a umožňuje im rýchlejšie obchádzať zákruty.
Ale pre cestné automobily, kde ide o efektívnosť, chceme mať najnižšie Cd, ako je len možné. To platí najmä pre elektromobily, ktoré chcú maximalizovať svoj dojazd.
V porovnaní s ostatnými vozidlami v rozmedzí 0,3 má Tesla Cybertruck aerodynamiku podobnú elegantným športovým automobilom, ale aj niekoľko minivanom. Veľa športových automobilov má Cd okolo 0,30 alebo 0,29, napríklad Corvette a Honda NSX. A v tejto všeobecnej oblasti máme aj nejaké SUV a minivany, ako napríklad Toyota Sequoia s 0,35, RAV4 s 0,31 a Toyota Sienna s 0,30.
Pri Cd nižšom ako 0,30 začíname vidieť modernejšie vozidlá. Tie sú špeciálne skonštruované tak, aby boli vysoko efektívne ako iné vozidlá Tesly (X s 0,25, S s 0,24, 3 s 0,23) a rôzne hybridy ako Prius, Ioniq a podobne. Víťazmi sú automobily v tvare slzy ako EV1 a VW XL1 atď.
Ako vidieť na CFD modelovaní v predchádzajúcom príspevku, zdá sa, že Cybertruck je oveľa aerodynamickejší ako konkurencia. Ale Tesla má stále čo robiť. Dizajn nie je dokončený a auto má určité slabé body, napríklad veľký predný nárazník a vrchol v hornej časti strechy. Ale zdá sa, že to bude najefektívnejší pick-up na trhu a zároveň aj aerodynamickejší.