Musk o Cybertrucku: Prieskum trhu sme neriešili, máme aj záložný plán

Tesla Cybertruck

Tesla pri návrhu svojho elektrického pickupu Cybertruck nevenovala žiadnu pozornosť spotrebiteľskému prieskumu, a ak by išlo o prepadák, v talóne má plán B. V rozhovore pre portál Automotive News to uviedol samotný Elon Musk.

Napriek svojskému prístupu a netradičným aktivitám na sociálnej sieti Twitter sa Tesle pod Muskovým vedením neskutočne darí. Jej trhová hodnota vystrelila do nebies a dobré finančné aj produkčné výsledky dosahuje pravidelne.

Musk verí, že jeho spoločnosť bude naďalej lídrom, k čomu jej má pomôcť aj spustenie predajov Cybertrucku v budúcom roku. Hoci sa vydáva do rizikových sfér, priznáva, že návrh elektrického pickupu sa neopieral o spotrebiteľský prieskum tak, ako to býva v automobilovom priemysle zvykom.

Automotive News dokonca uvádza, že Musk pri otázke akým spôsobom bol Cybertruck ovplyvnený spotrebiteľským prieskumom vybuchol do smiechu.

Spravili sme auto, ktoré považujeme za úžasné a vyzerá prapodivne. Chcel som vytvoriť futuristický “bojový tank”. Niečo, čo vyzerá ako by vzišlo z film Blade Runner, série Votrelec alebo z niečoho podobného, no stále by bolo vysoko funkčné.

Cybertruck vďaka svojej konštrukcii, použitým materiálom a celkovému dizajnu vyzerá skutočne neobvykle. To sa Muskovi musí jednoznačne nechať.

Tesla Cybertruck

Záložný plán v podobe bežného elektromobilu

Musk uviedol, že Tesla sa vedome rozhodla vytvoriť vozidlo, ktoré je od štandardov tak odlišné ako to je len možné. Napriek tomu, alebo skôr vďaka tomu, vraj nevzniká tlak na dosiahnutie veľkého úspechu.Tesla na čele s Muskom si proste ide svoje.

Môže byť lepším športovým autom ako Porsche 911, lepším úžitkovým vozidlom ako [Ford] F-150, a pritom je obrnené a vyzerá ako “poriadna nálož” z budúcnosti. Nejak si s tým hlavu nelámem, pretože ak sa ukáže, že nikto nechce kúpiť zvláštne vyzerajúci truck, tak spravíme niečo normálne. Bez problémov. Na trhu je množstvo normálnych truckov, ktoré vyzerajú prakticky rovnako; sotva sa od seba dajú rozoznať. Jasné, že dokážeme spraviť ďalšiu takúto napodobeninu, je to jednoduché. Taký je náš záložný plán v prípade neúspechu [Cybertrucku].

Musk si miestami neodpustí narážky a uštipačné poznámky na adresu pickupu F-150 z dielne Fordu. Koncom minulého roka proti nemu postavil svoj Cybertruck v disciplíne preťahovania lanom, z čoho vzniklo propagačné video. Napriek tomu to vyzerá tak, že reálnou konkurenciou budú skôr modely Ford Super Duty a Chevrolet Silverado.

S globálnym predajom sa nepočíta

Portál Automotive News počas rozhovoru ďalej zistil, že Tesla svoj Cybertruck nebude predávať celosvetovo. Namiesto toho vraj pôjde o “špecialitu” pre americký trh.

“V skutočnosti toto auto principiálne tvoríme ako “poriadnu nálož” pre Severnú Ameriku. Cieľom je dostať z neho čo najviac to pôjde.Chceme spraviť niečo, čo budete môcť použiť na odťah lode alebo prívesu na kone, vyťahovanie pňov zo zeme či na poriadny off-road bez toho, aby ste sa museli obávať poškodenia laku, pretože to žiaden lak vlastne ani nemá. Môžete rozbíjať balvany a stále byť v pohode.”

Súvisiacie články

Už krátko po predstavení sa predobjednávky začali rátať v desiatkach tisícov a začiatkom tohto roka mal počet záujemcov, ktorí zložili vratnú 100 dolárovú kauciu, presiahnuť pol miliónovú hranicu. Musk však tvrdí, že cieľom nie je “ukradnúť zákazníkov” etablovaným značkám.

“Nejdeme nikomu po krku. Ak sa ľuďom bude Cybertruck páčiť, super. Ak nie, tak nie. Nesnažíme sa hrať žiadnu marketingovú hru. Chceme vytvoriť produkt, ktorý budú ľudia milovať.”

Autopilot a zavádzajúci názov

Veľká časť rozhovoru sa točila okolo Cybertrucku, no slovo celkom prirodzene padlo aj na iné oblasti. Jednou z nich bol Autopilot, ktorý sa ocitol pod vlnou kritiky, a to aj preto, že názov vraj zavádza koncových používateľov.

Má navodzovať dojem, že riadenie auta zvláda úplne automaticky bez akejkoľvek potreby zásahu zo strany vodiča, kvôli čomu malo vzniknúť viacero škodových udalostí, a to aj s tragickými následkami.

Otázka teda znela, či by nebolo korektné označenie “Autopilot” zmeniť na niečo iné. Musk túto myšlienku ostro zavrhol s tým, že je úplne absurdná.

“Ľudia, ktorí Autopilota používajú nesprávne to nerobia kvôli tomu, že by pre nich išlo o novú vec, ktorú dobre nechápu. Naopak, pri prvom kontakte sú extrémne paranoidní. Rozhodne to nie je o tom, že by sme zvolili iný názov a zrazu k tomu budú pristupovať inak. Ak pri používaní Autopilota niečo skončí zle, tak je to preto, že ľudia ho používajú nesprávne a v priamom rozpore s tým, ako sú inštruovaní.”  

Dodáva, že názov je založený na technológií používanej v lietadlách, ktorá pomáha, no nenahrádza pilotov. Musk pritom uviedol, že Tesla by mohla mať technológiu pre plne autonómnu jazdu pripravenú koncom roka, no stále bude vodičov upozorňovať, aby jazde plne venovali pozornosť.

Žaloba na Rivian

Musk vraj konkurencii nevenuje veľkú pozornosť a radšej sa zameriava na to, ako mohol zlepšiť vlastné produkty, no do hľadáčika sa mu napriek tomu dostal startup Rivian. Tesla na túto spoločnosť podala žalobu kvôli alarmujúcemu trendu pre kradnutie obchodných tajomstiev a preberaniu zamestnancov.

“Zobrali nám množstvo duševného vlastníctva na USB kľúčoch, počítačoch, a tak. Takéto kradnutie a porušenie dohôd o mlčanlivosti zo strany ľudí nie je cool. Robia zlé veci, preto sme ich zažalovali.”

20-miliónová ročná produkcia

V dohľadnej budúcnosti Tesla na trh uvedie spomínaný Cybertruck, ťahač Semi a nový Roadster, no Musk okrem toho zvažuje pridanie kompaktného vozidla či vanu. Dlhodobým cieľom je dosiahnutie produkcie v objeme 20 miliónov elektromobilov ročne.

Náš tip
Je Cybertruck len výstrelkom alebo Elon Musk trafil dieru na trhu? | Rozhovor
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.