Tesla a ďalšie spoločnosti sa v súčasnosti snažia presadiť výkonný nabíjací štandard s výkonom minimálne 1 MW (áno, čítate správne) pre svoje elektrické nákladné ťahače v rámci priemyselného združenia CharIN, ktoré presadilo aj nabíjací štandard CCS.
CCS (Combined Charging System) sa stal štandardom osobných elektromobilov u väčšiny globálnych výrobcov. Títo výrobcovia vytvorili organizáciu CharIN, ktorá pracuje na štandarde a rozširuje ho v rámci priemyslu. Tesla prišla s CCS trochu neskôr, no k združeniu sa pripojila a implementovala CCS konektor do európskej verzie Modelu 3.
V súčasnosti CharIN pracuje na vysokovýkonnom nabíjaní úžitkových vozidiel (HPCCV) s cieľom vytvoriť unifikovaný štandard nabíjacích staníc.
Firemná prezentácia od Rustama Kochera, vedúceho elektromobility pre Daimler Trucks North America, ukazuje pokrok pri zavádzaní normy. Tesla patrí medzi spoločnosti, ktoré predložili návrh na nový štandard, vrátane spoločností Electrify America, ABB, paXos a Staubli.“
Súčasný nabíjací port Tesla Semi
Tesla pri predstavení ťahača Semi v roku 2017 predstavila plán s nabíjačkami „Megachargers“ – výkonnejšej Superchargerov pre nabíjanie elektrických ťahačov. O ňom ešte žiadne detaily nepoznáme.
Daimler pracuje aj na vlastnom nabíjacom systéme s výkonom až do 3 MW a aj na vlastnom elektrickom autonómnom ťahači. Prevádzkovatelia infraštruktúry by však chceli, aby existoval unifikovaný štandard.
Elektrický ťahač Mercedes-Benz (Skupina Daimler)
Interoperabilita nabíjacích staníc vozidiel po ceste je nevyhnutná pre komerčné využitie vozového parku, efektívnosť, údržbu a všeobecnú jednoduchosť prevádzky. Pracovná skupina v CharIN si už vybrala víťaza, no na jeho zverejnenie si počkáme.
Celú prezentáciu spoločnosti Daimler o stave vysokovýkonného nabíjania úžitkových vozidiel (HPCCV) si môžete prečítať na tomto odkaze.
Už Vám nič neujde!
Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom