Spoločnosť Tesla ohlásila nový rekord bezpečnosti ich vozidiel počas jazdenia so zapnutým Autopilotom, a to až o viac ako 50% zlepšenie.
Ako merajú bezpečnosť?
Od roku 2018 začali udávať počet nehôd/havárií na milión kilometrov so zapnutým Autopilotom vs. bez Autopilota.
V Októbri roku 2018 oznámili prvé čísla. Jeden incident na 5,34 milióna kilometrov v prípade zapnutého Autopilota. Počas kilometrov najazdených bez Autopilota Tesla ohlásila jednu nehodu alebo haváriu na 3,07 milióna kilometrov.
Rok 2020 výrazné zlepšenie
V roku 2019 boli čísla lepšie aj horšie, no nové dáta z roku 2020 ukazujú viditeľný pokrok:
V prvom štvrťroku sme zaznamenali jednu nehodu na každých 7,68 mil. Najazdených kilometrov, pri ktorých mali vodiči zapnutý systém Autopilot. Pre tých, ktorí jazdia bez Autopilota, ale s našimi aktívnymi bezpečnostnými funkciami, sme zaznamenali jednu nehodu na každých 3,18 milióna najazdených kilometrov.
Pre tých, ktorí jazdia bez Autopilota a bez našich aktívnych bezpečnostných prvkov, sme zaznamenali jednu nehodu na každých 2,27 milióna najazdených kilometrov. Pre porovnanie, najnovšie údaje NHTSA ukazujú, že v Spojených štátoch amerických dochádza k automobilovej nehode každých 766 400 kilometroch.
To je teda viac ako 50% pokrok voči starším údajom a taktiež aj najviditeľnejší pokrok vôbec. Treba však brať do úvahy menší nájazd počas momentálnej situácie. A tiež fakt, že väčšina kilometrov na Autopilote je na diaľnici, kde je šanca na nehodu nižšia.
Údaje hovoria o tom, že systém Autopilot pomáha znižovať nehody na cestách, no má ešte veľmi ďaleko od dokonalosti. Každopádne je skvelé vidieť pokrok v bezpečnosti, ktorá hrá veľkú rolu v spoločnosti.