MojElektromobil

Spoločnosť Tesla predstavila svoje upravené elektromobily Model S a Model X. Zmeny sa dotkli nabíjacieho systému vozidiel, ktorý bude po novom obsahovať až dva rôzne nabíjacie konektory. Ako prví sa ich dočkajú zákazníci na čínskom trhu.

Súčasné modely od Tesly sú vybavené jedným nabíjacím konektorom, ktorého typ sa líši v závislosti od trhu. V USA a Kanade používa Tesla vlastný proprietárny konektor. Vozidlá určené pre európsky a čínsky trh zas Type 2, nazývaný aj Mennekes. Čínske verzie však budú doplnené o konektor kompatibilný s novým čínskym štandardom GB, čo značne rozšíri možnosti ich nabíjania.

Náš tip
V Česku vytvorili rekord v počte „tancujúcich“ Tesiel Model X | VIDEO

tesla dual port

Veď v Číne plánujú rozšíriť nabíjaciu sieť o 12 000 verejných staníc. To je však nič v porovnaní so 4,8 miliónmi tzv. rezidenčných nabíjačiek, ktoré vyrastú v oblastiach s bytovými komplexmi. Takže elektromobily si budú môcť dovoliť aj užívatelia bytov. Čínska vláda vyčlenila na vybudovanie tejto rezidenčnej infraštruktúry neuveriteľných 20 miliárd dolárov.

Zúfať však nemusia ani majitelia súčasných jedno-konektorových verzií. Tesla totiž vyvinula redukciu pre ich prepojenie s nabíjacími stanicami štandardu GB.

Náš tip
Top 30 Experience Brands: Tesla porazila Ferrari, Mercedes aj BMW. Na Pampers však nemá

A čo Európa? Dočkáme sa CCS?

Nás však určite viac zaujíma, či sa podobného rozšírenia dočkajú aj európski zákazníci. Aj v súvislosti s minuloročným vstupom Tesly do organizácie CharIN, ktorá podporuje nabíjací štandard CCS, môžeme očakávať, že sa tak stane. CCS je totiž najrozšírenejším rýchlonabíjacím systémom v Európe. V prípade jeho integrácie do európskych verzií elektromobilov Tesla, by tak v prípade sofistikovaného technického riešenia postačil jediný konektor tohto typu, keďže ten je fyzicky kompatibilný so súčasným štandardom Type 2 (Mennekes). Majiteľom Tesiel by sa tak značne rozšírila sieť nabíjacích staníc v rámci Európy.

Zdroj: electrek.co 

17. októbra 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+