Elon Musk svojim zamestnancom oznámil, že väčšina sťažností na elektromobily Tesla nie je založených na pravde. Automobilka má podozrenie, že sa jedná o taktiku ohováračov, možno aj od konkurencie. Prvé takéto neoprávnené podanie sťažnosti je ešte spred dvoch rokov. Niekto vtedy podal falošnú sťažnosť na automobilku, ktorá sa týkala bezpečnosti jej vozidiel.
2/3 zo sťažností sú neopodstatnené
Systém sťažností NTHSA (Národný úrad pre bezpečnosť cestnej premávky v USA) slúži na to, aby mohli majitelia označiť potenciálne nebezpečné problémy ich vozidiel. Cieľom je tieto nedokonalosti odhaliť a predchádzať problémom, ktoré z nich môžu vzniknúť. Množstvo takýchto sťažností na Teslu pochádzalo od jednej osoby, ktorá náhodne posielal obrázky poškodených vozidiel, pričom ich predkladal ako oficiálne sťažnosti. Tento rok sa počet takýchto ľudí zvýšil. Musk povedal, že by mohlo ísť o koordinovanú stratégiu s cieľom poškodiť dobré meno automobilky.
“Môžem potvrdiť, že minimálne dve tretiny z oficiálnych sťažností na kvalitu elektromobilov Tesla sú neopodstatnené.” povedal Musk
Väčšina týchto sťažností teda pochádza z rovnakého zdroja. Ďalšou záhadou je to, že na nich nie je uvedené meno toho, kto sa sťažuje, prípadne nie sú uvedené ani identifikačné znaky konkrétneho vozidla (napríklad VIN). Tieto fakty dávajú tušiť, že sa nemôže jednať o relevantné sťažnosti a pravdepodobne sú vymyslené.
V tomto grafe Musk poukazuje na zvyšujúce sa množstvo týchto sťažností.
Zdroj: electrek.co