MojElektromobil

Tesla musela nedávno zatvoriť svoju Gigafactory v čínskom Šanghaji kvôli prísnenej karanténe súvisiacej s opätovným šírením COVID-19 v krajine.  Spočiatku sa zdalo, že zmrazenie výroby bude krátkodobé, no už nejaký čas sa to s obnovením výroby v Gigafactory tiahne.

Každý deň stratia 2000 áut

Aj keď zatvorenie továrne v Číne pravdepodobne výrazne neovplyvnilo dodávky Tesly v prvom kvartáli tohto roka, automobilka bude musieť dohnať sklz. Najväčší výrobca elektromobilov vyrába v čínskej továrni približne 2000 elektromobilov denne.  Značka zatiaľ za posledných pár týždňov stratila približne 12 dní výroby.  To znamená, že Tesla má stratu približne 24 000 vozidiel, ktoré v dôsledku odstávky neboli vyrobené.

Zdroj: Tesla

Zatiaľ čo však takmer každý výrobca automobilov na celom svete zverejnil nie príliš lichotivé čísla za prvý štvrťrok 2022, Tesla opäť zaznamenala rekordy.  Ani pozastavenie výroby značke nezabránilo prekonať nový rekord vyrobených a dodaných vozidiel a je pravdepodobné, že si čísla zlepší aj v nasledujúcom štvrťroku 2022.Tesla dodala v druhom kvartáli 2021 niečo vyše 200 000 vozidiel, čo by vzhľadom na 310 000 dodaných kusov zo začiatku roka nemal byť problém prekonať.

Obnovenie výroby je nejasné

Nedávne správy od portálu Bloomberg naznačujú, že Tesla upozornila dodávateľov a zamestnancov v Giga Shanghai, že zostane zatvorená minimálne dnes (7. apríla 2022). Očakávať však, že od piatku 8. apríla sa výroba rozbehne je skôr utópia. K počiatočnému zastaveniu výroby došlo 28. marca.

Brány otvára Texas

Dnes je na programe aj otvorenie novej továrne v americkom Texase. V priebehu niekoľkých týždňov elektomobilový gigant otvára už druhú továreň a Musk sa tak snaží potvrdiť svoje slová, že do konca dekády bude vyrábať 20 miliónov áut ročne.

Náš tip
Na návšteve Gigafactory Berlin-Brandenburg: Prebratie európskych Tesla Model Y | Fotogaléria
7. apríla 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+