Tesla sa snaží vyrobiť rekordné množstvo elektromobilov a nevenuje dostatočnú pozornosť kvalite spracovania. Niektorým majiteľom nebolo umožnené si skontrolovať vlastné auto pri preberaní.
Okrem už takmer bežných nedokonalostí Tesly, ako je nezarovnané lícovanie dielov karosérie, majitelia hlásia aj iné problémy.
Obrovské množstvo defektov
Niektorí majitelia Tesly Model 3, hlásia veľké množstvo problémov s kvalitou spracovania svojich elektromobilov. Informuje o tom portál InsideEVs . Majiteľ nového Modelu 3 z Hong Kongu Andrew Chan hovorí o “čudných” pravidlách Tesly, ktoré nedovoľujú majiteľovi odmietnuť elektromobil pri preberaní.
Andrew Chan zistil, že svetlá výška podvozka je na jeho vozidle o 3 centimetre nižšia ako by mala byť na tomto elektromobile. Pri preberaní si tiež všimol špinavý interiér, preliačiny po celej karosérii, preliačiny na sedadlách, alebo špinavé objektívy kamier Autopilota.
Servisné centrum Tesly v Hong Kong Chanovi oznámilo, že kvôli podpísanej dokumentácii už nemôže vozidlo odmietnuť. Neskôr sa podľa neho vyhovárali na to, že už zaplatil daň a vozidlo už podľa Tesly nemôže byť pridelené inému majiteľovi. Išlo o skladové vozidlo.
Najväčším problémom bola pre Chana menšia svetlá výška podvozka, ktorá bola v jeho elektromobile len 12 cm. Bežne to má byť 15 cm. Nizší podvozok mu robí problémy na jeho parkovacom mieste s obrubníkom. Tesla mu oznámila, že tento defekt je v rámci bežnej odchýlky.
Chan nie je jediný, o podobných praktikách hovorí aj majiteľ vo videu na konci tohto článku. Tento majiteľ hovorí, že mu bolo povolené skontrolovať interiér v prípade, že akceptoval prebratie Modelu 3.
Našiel na ňom chyby ako pokrčené čalúnenie sedadiel, zle zarovnané opierky hlavy a stopy po zelenej a žltej páske, ktoré vo výrobe označovali tieto defekty. V sekcii komentárov pod videom hlásia ďalší majitelia, že sa im stalo to isté.
Na kontrolu nie je čas
Tesla už niekoľko rokov rapídne zvyšuje výrobné tempo. Kým v roku 2013 Tesla globálne dodala okolo 21 500 elektromobilov, tento rok už má mnohonásobne vyšsie kapacity a v pláne má vyrobiť pol milióna kusov. Zabezpečia to fabriky vo Fremonte a v Šanghaji.
Pre dosiahnutie cieľa Tesla evidentne dáva menší pozor na kvalitu spracovania svojich výrobkov a chŕli ich z fabrík príliš rýchlym tempom. V roku 2018 Elon Musk poslal zamestancom email v ktorom zdôrazňuje, že jednoducho nie je dostatok času na kontrolu kvality vozidiel pred ich doručením zákazníkom.