Spoločnosť Tesla oznámila až trojnásobný nárast inštalácií svojich solárnych striech. Ich predaj je však stále obmedzený iba na vybrané regióny. Je to ale pochopiteľné, nakoľko dopyt aj napriek tomu stále prevyšuje ponuku.
Achillova päta spoločnosti Tesla
Solárne strechy sú produkt, ktorý už dlho prezentujú, no ich realizácia sa stretla s viacerými problémami. Navyše, ak ste mali záujem o solárnu strechu, museli ste bývať len vo vybraných častiach Ameriky, kde tieto strechy dokázali priniesť a nainštalovať na váš dom. Nehovoriac o tom, že v Európe dokonca nie sú vôbec dostupné.
Dobré správy
Presný údaj o strojnásobení oznámili pri zverejnení finančných výsledkov za druhý kvartál roku 2020 (Q2 2020):
Inštalácie solárnych striech sa v Q2 v porovnaní s Q1 zhruba strojnásobili. Pokračujeme v rozširovaní nášho inštalačného tímu s cieľom zvýšiť mieru nasadenia.
No to nie je jediná informácia, ktorú nám tento rok poskytli ohľadom solárnych striech. Tú prvú sme mali šancu vidieť ešte v marci, keď spoločnosť oznámila, že dokážu udržiavať objem výroby 1 000 striech za týždeň.
Treba byť realistom
Každopádne, je potrebné brať do úvahy, že celkový objem výroby bol 4 MW, čo znamená, že jedna inštalácia by v priemere mala byť len 4 kW – to vychádza 1000 inštalácii za týždeň. No predpokladá sa, že priemerný výkon inštalácií bol 8 kW.
Taktiež treba pripomenúť, že spoločnosť Tesla predstavila aj 3. generáciu solárnych striech, ktorú občas nazývali ako “Solarglass” a mala byť oveľa lacnejšia, taktiež ju dokázali oveľa rýchlejšie aj nainštalovať. Podľa reálnych prepočtov by cena mala byť až o 40% nižšia.
No aj vďaka tomu, že v druhom kvartáli tohto roka strojnásobili inštalácie svojich striech, celkový objem výroby aj v spojení so solárnymi panelmi padol len na 27 MW. Treba však pripomenúť, že za posledné týždne znížili cenu solárnych panelov dvakrát.