Spoločnosť Tesla mení malú časť interiéru na Modeli Y, ktorá by mala majiteľom uľahčiť vysvetľovanie ohľadom otvárania dverí z vnútra. Problém bol v tom, že tlačidlo na otváranie dverí nevyzerá ako klasická kľučka a bežný pasažier nemá šancu rozpoznať či ide o otváranie dverí.
V tom prípade si všimli páku, ktorá funguje len pre núdzové otváranie a potiahli za ňu. Tá je tam v prípade, že vozidlo prestane fungovať, respektíve sa odpojí elektronika a tradičný spôsob otvárania nefunguje.
Využitie núdzovej kľučky Tesla vysvetľuje aj v manuáli pre Model 3 alebo Y:
„Ručné otvorenie dverí je navrhnuté tak, aby sa používalo iba v situáciách, keď Model 3 nemá žiadne napájanie. Kedykoľvek je Model 3 plne funkčný, použite tlačidlo umiestnené v hornej časti dverí.”
Táto neznalosť často viedla k vysvetľovaniu, že treba používať horné tlačidlo a nie kľučku dole. Takto na prvý pohľad sa môže zdať, že je vlastne jedno, ktorý spôsob otvárania dverí sa použije. V skutočnosti je to ale trochu komplikovanejšie.
Prečo nemôžeme používať oboje?
Tesla Model 3 a Y majú bezrámové okná, čo znamená, že pred otvorením dverí sa musí okno posunúť o kúsok nižšie, aby sa nepoškodilo pri otváraní dverí. A práve tento krok sa nestane v prípade, že zatiahnete za kľučku v spodnej časti. Aj keď to vo väčšine prípadov nemusí spôsobiť problém, v najhoršom prípade sa vám môže podariť prasknúť alebo poškodiť sklo na dverách.
Práve pre tento problém si veľa majiteľov dokúpilo do svojho Modelu 3 alebo Y nálepky s tvarom vozidla, ktoré majú znázornené otvorené dvere. Túto zmenu sa snaží aplikovať aj spoločnosť Tesla, keďže do najnovších Modelov 3 a Y začína inštalovať tlačidlá s novým obrázkom, ktorý na správne otváranie upozorňuje. Dizajn je skoro totožný s nálepkami, ktoré majitelia často kupovali.
Tesla čelí aj iným problémom
Problémom je katastrofálna kvalita niektorých Modelov Y v USA. Veľká časť majiteľov dokonca až odmieta dodané vozidlá z dôvodu zlej kvality laku či rozdielnej farby niektorých častí vozidla.
O týchto problémoch hovorí aj majiteľ Modelu Y, ktorý sám musel navštíviť servis už viackrát. Jeho Tesla mala viacero problémov s interiérom a exteriérom. Vo videu nižšie spomína, že väčšina majiteľov dostane vozidlo v takom stave, že musia navštíviť servis. No našťastie ide len o chyby krásy a nie chyby dôležitých komponentov, napríklad batérie alebo pohonu celého vozidla. Ten si majitelia naopak pochvaľujú.
Ak vás táto téma zaujíma, odporúčame pozrieť si video:
Už Vám nič neujde!
Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom