Spoločnosť Tesla definitívne ukončí rok 2022 bez toho, aby na trh priniesla už dlho odkladaný Tesla Cybertruck, či nový Roadster. Podľa nových informácií však už pracujú na novom, menšom a lacnejšom modeli, informuje portál Autoexpress.
Elon Musk, CEO spoločnosti, sa začiatkom tohto roka rozhodol všetky špekulácie ohľadom nového modelu vyvrátiť. Tvrdil, že v Tesle pracujú momentálne na zefektívnení výroby terajších modelov, a taktiež na privedení modelov Cybertruck a Roadster do predaja.
Avšak na nedávnom mítingu, ktorý bol zameraný na predstavenie finančných výsledkov spoločnosti, Musk prezradil analytikom novinku. Oznámil, že pracujú na vozidle novej generácie, ktoré bude mať polovičné náklady na výrobu, oproti modelom 3 a Y. Výroba bude v menšom, no neskôr by mala prevýšiť produkciu všetkých ostatných modelov dokopy.
Plánovaná cena
Zníženie nákladov na polovicu ešte neznamená, že sa nový model bude predávať za polovicu ceny Modelu 3 (cca 55 000 €), no špekuluje sa o cene cca 30 000 €. Pre Teslu by sa tak otvoril nový trh. Konkurovať by v Európe mohla hatchbackom ako Volkswagen ID.3, ale aj čínskym autám od MG a BYD.
Portál Autoexpress prišiel aj s vizualizáciou, ako by zmenšená Tesla mohla vyzerať. Pri predpokladanej dĺžke 4,4 metra, môže konkurovať bežným hatchbackom. Internetom sa šíri, že nový model od Tesly by mohol byť označený ako Model 2. Zatiaľ ide o nepotvrdenú fámu, najmä preto, lebo aj Model 3 mal byť originálne Model E. To sa nepáčilo spoločnosti Ford, ktorá pohrozila spoločnosti žalobou.
Elon Musk oznámil že nový model sa stáva prioritou číslo jedna pre inžinierov Tesly. Dátum uvedenia sa rozhodol ešte nezverejniť, vozidlo je stále ešte len vo vývoji. Povedal, že pri výrobe vozidla použijú know-how z predchádzajúcich modelov S, X, 3 a Y, ale aj Cybertruck a Semi. Prioritou ostáva priblíženie sa k redukcii nákladov na 50 %.
Jedným z miest, kde v Tesle dokážu znížiť náklady, je správny výber chemických vlastností batérie a spôsob inštalácie článkov. V nových modeloch už využívajú lítium-železo-fosfátové (LFP) články, ktorých výroba je lacnejšia ako pri nikel-mangán-kobaltových (NMC). Na ich výrobe spolupracujú s čínskym BYD. Technológia šetrí miesto, ktoré možno využiť na zavedenie nových článkov do batérie.
Vo vedení firmy veria, že čoskoro sa im podarí dosiahnuť míľnik v podobe troch miliónov vyrobených elektrických vozidiel. Odborníci sa zhodujú že novinku by sme mohli vidieť na cestách už do roku 2025.