Tento elektromobil prešiel 350-tisíc kilometrov. Ako je na tom jeho batéria?

Zdroj: YouTube/RSymons

Po tom, ako sa vysloví slovíčko elektromobil, sa väčšinou strhne debata o tom, prečo si ho nekúpiť. Jedným z hlavných dôvodov, ktorý sa skloňuje pomerne často, je životnosť batérie. Ľudia si bežne myslia, že stačia 2-3 roky, prípadne 50 tisíc kilometrov a je vymaľované. Ak k tomuto tvrdeniu pridáme aj informáciu o tom, že batéria je najdrahšou súčasťou každého elektromobilu, vôbec to nevyzerá dobre.

Batéria elektromobilu má dlhšiu životnosť, ako ste si mysleli

Avšak realita je úplne niekde inde a batérie v elektromobiloch vydržia podstatne dlhšie. Automobilky na ne bežne dávajú záruku 8 a viac rokov, prípadne 160 tisíc a viac kilometrov. Garantujú, že aj po dosiahnutí týchto čísel bude batéria plne schopná prevádzky a jej kapacita neklesne pod stanovenú hranicu (väčšinou 70 – 80 % z pôvodnej kapacity).

Reálne čísla, štatistiky a skúsenosti hovoria, že táto hranica je stále pomerne benevolentná a batérie vydržia oveľa dlhšie, respektíve oveľa viac kilometrov. Jedným z mnohých prípadov je aj náš kamarát Kristián, ktorý už na svojej Tesle Model X z roku 2016 najazdil 490 tisíc kilometrov. Pomaly ale isto sa blíži k pol miliónu, pričom stále má pôvodnú batériu, ktorá funguje bez problémov. V auguste 2023 sme s ním urobili rozhovor, keď malo vozidlo prejdených 400 tisíc km, odporúčame prečítať si článok Kristián na elektromobile najazdil už 400 000 kilometrov. Koľko minul na servis?

Tesla Model 3 s nájazdom 350 tisíc km

Teraz tu máme nové video, ktoré sa týka Tesly Model 3 s nájazdom takmer 350 tisíc kilometrov. Ide o verziu Long Range z roku 2021, ktorá sa v UK využíva ako taxík. História ukazuje, že neexistujú žiadne záznamy o tom, že by sa niekedy menila batéria alebo elektromotory. Hlavné komponenty pohonného ústrojenstva sú teda pôvodné. Auto má samozrejme po takejto nádielke kilometrov zopár vizuálnych nedostatkov, oderkov a podobne, no to nie je nič, s čím by sa nepočítalo, informoval Insideevs.

Nemali by ste prehliadnuť:

Súvisiacie články

Občas však vyhodí chybu o nedostupnosti parkovacích senzorov, ide však o pomerne jednoduchú a lacnú opravu. Niektoré mechanické časti si už žiadajú výmenu, napríklad zadné vzpery kufra to už majú pravdepodobne spočítané. Menený nebol dokonca ani kabínový filter. Volant má síce nejaké vrásky, no interiér je inak vo veľmi dobrom stave.

Čo urobilo 350 tisíc km s batériou

Údaje hovoria o tom, že vozidlo počas svojej životnosti prijalo takmer 60 MWh elektrickej energie, z čoho 47 MWh pochádzalo z pomalého AC nabíjania. Zaujímavý je aj údaj o tom, že viac ako 26 MWh bolo počas životnosti elektromobilu zrekuperovaných. Ako je na tom teda batéria?

Aplikácia ukazuje, že jej zdravie je približne 88 percent z pôvodnej kapacity. Počas 350 tisíc kilometrov teda vozidlo stratilo približne 12 percent z pôvodného dojazdu. Majiteľ za nabíjanie zaplatil celkovo 13 693 dolárov (približne 12 800 eur). Ak to prepočítame na prejdené kilometre, tak 100 kilometrov jazdy ho vyšlo v Spojenom Kráľovstve približne na 3,66 €.

Náš tip
Strata využiteľnej kapacity batérie už nebude postrachom. Vedci majú metódu na jednoduchú opravu


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.