Výrobca uvádza, že Tesla Model 3 vo verzii “Long Range” má dojazd 499 km podľa metodiky EPA, zatiaľ čo samotná EPA vypočítala dojazd 537 km. Ako je to možné? 🙂
Úvodom si ozrejmíme čo je to EPA a aká je jej metodika pre výpočet dojazdu. EPA je skratka Americkej agentúry pre ochranu životného prostredia, ktorá okrem iného certifikuje aj dojazd elektrifikovaných automobilov dostupných na trhu v USA. Treba povedať, že jej metodika výpočtu reálneho dojazdu vozidiel je oveľa presnejšia ako výpočet podľa tzv. “nového európskeho cyklu” NEDC.
EPA najskôr zmeria dojazd v meste a na diaľnici za ideálnych podmienok. Tieto hodnoty potom vynásobí koeficientom 0,7, ktorý zohľadňuje reálne podmienky okolitého prostredia, ako vplyv vetra a ďalších premenných, ktoré prispievajú k zvýšeniu spotreby el. energie. Obe hodnoty potom spriemeruje v pomere 55:45 (mesto:diaľnica), z čoho vznikne finálna certifikovaná hodnota dojazdu podľa EPA.
Oficiálne hodnoty EPA
EPA počas certifikácie Modelu 3 (Long Range) namerala nasledujúce hodnoty:
- Mesto: 797 km x 0,7 = 558 km
- Diaľnica: 732 km x 0,7 = 512 km
- Kombinovaný dojazd: 558 x 0,55 + 512 x 0,45 / 2 = 537 km
Pre svoju jedinú aktuálne ponúkanú verziu Modelu 3 (Long Range – 80,5 kWh batéria) uvádza Tesla dojazd 499 km podľa metodiky EPA. To znamená o 38 km menší dojazd, ako v prípade oficiálnym hodnôt priamo od EPA. Prečo?
Jedným z vysvetlení môže byť umelé zníženie z dôvodu odlíšenia dojazdu Modelu 3 od Modelu S 100D s dojazdom 539 km. To je takmer identická hodnota ako v prípade Modelu 3. Model S 100D je však cca 2-krát drahší. Takže to vyzerá na marketingový ťah, ktorý má zvýhodniť Model S. Dôvod je jednoduchý. Na Model 3 má Tesla pol milióna nevybavených rezervácií, kým výroba Modelu S je v “plnom prúde”.
A čo si o tom myslíte vy?
Zdroj: teslarati.com
Už Vám nič neujde!
Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom