Ak sa Tesle podarí dosiahnuť v prípade Modelu 3 podobne vysokú hrubú maržu ako pri modeloch S a X, môže to byť významným katalyzátorom v automobilovom priemysle. Dôvod je prostý, ukáže to ostatným výrobcom automobilov, že produkcia elektromobilov s dlhým dojazdom, a teda aj veľkou a nákladnou batériou, je zisková a nie je len o plnení emisných noriem.
Podľa Elona Muska, ako aj rôznych analytikov, bude pre rozvoj elektromobility, okrem iného, dôležité presvedčiť automobilky, že výroba elektromobilov môže byť dobrým biznisom už teraz v tejto dobe. Súčasná priemerná hrubá marža v prípade elektromobilov značky Tesla sa pohybuje na úrovni 25 %. To je vysoko nadštandardná hodnota v rámci celého automobilového priemyslu.
25 % marža a rekordné príjmy
Vysoká marža sa však oveľa jednoduchšie dosahuje v prípade drahších automobilov, ktorými súčasné modely Tesla rozhodne sú. Avšak podľa analytika Georga Galliersa by sa mohla Tesla k štvrtinovej marži priblížiť aj “budget” elektromobilom Model 3. A práve úspech Modelu 3 v tomto ukazovateli môže výrazne napomôcť k urýchleniu rozvoja “dostupnej” elektromobility.
Nedávno sa objavila informácia, že koncern GM je na každom predanom elektromobile Chevrolet Bolt stratový. Platí to v prípade nezapočítania americkej štátnej podpory v podobe ZEP kreditov. Naopak, porovnateľný Model 3 má Tesle zabezpečiť pozitívnu finančnú bilanciu. Pri plánovanej produkcii pol milióna vozidiel ročne, predpokladanej priemernej cene predaného vozidla 45 000 USD a marži 25 %, by mohla mať Tesla z Modelu 3 zisk 5,5 miliardy USD. Napríklad taký Volkswagen musí predať takmer 15 miliónov vozidiel, aby dosiahol takúto celkovú maržu.
Všetko sú to však zatiaľ len papierové hodnoty a odhady. Ako to bude v skutočnosti, ukáže až čas. My však budeme držať Tesle, aj ostatným automobilkám, ktoré sa pustili do tohto neľahkého “boja”, palce.
Zdroj: electrec.co, titulná fotografia: theverge.com