Tesla Model 3 a zima: Ako si auto poradilo s mrazivými teplotami?

Test Tesla Model S Plaid

Elektrické vozidlá a chladné počasie neboli nikdy ideálnou kombináciou. Avšak v posledných rokoch došlo k výraznému zlepšeniu, čo sa týka výkonnosti batérií v nízkych teplotách. Faceliftovaná Tesla Model 3 prešla zaujímavým testom. Informácie o tom priniesol portál InsideEVs.

Moderné technológie ako kľúč k rýchlemu nabíjaniu aj v mrazoch

Tesla Model 3 má podobne ako jej predchodca systém predohrevu batérie, ktorý ju zahreje na optimálnu teplotu pred pripojením na nabíjačku. To zabezpečuje, že nabíjanie je čo najrýchlejšie a majiteľ môže opäť rýchlo vyraziť na cestu.

Tesla Model 3 Performance

Aj keď je pravdou, že mráz môže výrazne znížiť dojazd elektromobilov, moderné technológie zaručujú, že nabíjanie batérií v zimných podmienkach prebieha bez väčších problémov – najmä pri autách, ktoré disponujú aktívnym chladením a ohrievaním batérií.

Test v mrazivej kanadskej zime

Aby sa overilo, ako si Model 3 poradí s extrémnymi podmienkami, bol vystavený mrazom v kanadskej zime pri teplotách až -32 °C. Vozidlo bolo ponechané na otvorenom priestranstve približne šesť hodín. Keď sa majiteľ po tomto čase vrátil k autu, batéria mala zostávajúcu kapacitu 25 %. Po zvolení neďalekého Superchargera sa systém predohrevu batérie automaticky aktivoval, aby ju pripravil na efektívne nabíjanie.

Mohlo by vás zaujímať: 

Súvisiacie články

Krátka cesta na nabíjačku trvala len 15 minút a mala dĺžku približne 13 kilometrov. Napriek tomu si tento krátky úsek vyžiadal 7 % kapacity batérie, najmä kvôli vysokej energetickej náročnosti predohrevu. Regeneratívne brzdenie počas jazdy nefungovalo, čo naznačovalo, že batéria bola stále veľmi studená. Teplota v kabíne bola nastavená na príjemných 20 °C.

Nabíjanie v extrémnych podmienkach

Po príchode na nabíjačku prebiehalo všetko bez komplikácií, napriek mrazivému počasiu. Dvierka nabíjacieho portu sa otvorili automaticky a nabíjanie začalo ihneď. Na začiatku dosahoval nabíjací výkon 50 kW, ale už po minúte stúpol na 130 kW. Po štyroch minútach klesol výkon na 119 kW, pričom stav nabitia (SoC) sa zvýšil zo 17 % na 27 %.

Nabíjací port Tesla Model 3 Performance

Po ďalších dvanástich minútach dosiahol stav batérie 49 %, pričom nabíjací výkon postupne klesal pod 100 kW. Celý test nabíjania trval 35 minút. Počas tohto času sa batéria dobila zo 17 % na 77 %, pričom do nej bolo dodaných 48 kWh energie. Priemerný nabíjací výkon dosiahol solídnych 82,2 kW.

Zima nie je prekážkou

Hoci mrazivé počasie ovplyvňuje dojazd elektromobilov, test ukázal, že nabíjanie v nízkych teplotách môže prebiehať hladko a efektívne. Tesla Model 3 dokázala, že moderné technológie dokážu minimalizovať vplyv zimy na výkon batérie. Aj keď zima predstavuje pre elektromobily výzvu, nie je dôvod odložiť kľúče ani počas chladných mesiacov.

Náš tip
Elektromobil Roka 2025 powered by ČSOB Leasing: Vyberte najlepšie elektromobily a plug-in hybridy!


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.