Portál Electrek nedávno priniesol informáciu, že Tesla stiahne z ponuky najlacnejšiu verziu Modelu S. Tou je model so 75 kWh batériou a pohonom zadnej nápravy. Mnohí používatelia diskusných fór to však považovali za nezmysel. Samotná spoločnosť však túto informáciu potvrdila a dnes už Model 75 v ponuke výrobcu nenájdeme. Čo stojí za týmto krokom?
Tesla robí v poslednom období pomerne veľa zmien v rámci portfólia svojich vozidiel. Najskôr vyradila z ponuky modely s 90 kWh batériou, následne pristúpila k úprave cien a zmeny sa dotkli aj štandardnej výbavy. Aktuálne sa stala jej obeťou Tesla Model S 75, čo je, resp. bola najlacnejšia verzia elektrického sedanu. Model S tak už so zadným náhonom nekúpite. Najlacnejším Modelom S sa stala verzia 75D s pohonom všetkých kolies (71 100 €).
Čo za tým hľadať?
No a čo môžeme za týmto rozhodnutím Tesly hľadať? Predpokladá sa, že za tým môže stáť zefektívnenie výroby, ako aj väčšie odlíšenie Modelu S od Modelu 3. Keďže Model S 75 bol aktuálne jediným elektromobilom so zadným pohonom, spomaľoval zrejme celkovú výrobu vo fremontskom závode. No a ako je známe, Tesla začala s príchodom Modelu 3 deliť svoje elektromobily na prémiové (Model S a Model X) a cenovo dostupné (Model 3). A zdá sa, že robí všetko preto, aby čo najviac “separovala” Model S od Modelu 3.
Dokonca sa špekuluje nad tým, že zámerne podhodnotila dojazd Modelu 3 “Long Range”, aby mal Model S so 75 kWh batériou v tomto smere navrch. No a tým, že odstránila z ponuky “zadokolku” Modelu S 75, dosiahla to, že základnej verzii, ktorou je teraz Model 75D, “umelo” stúpol dojazd. Verzie s pohonom všetkých kolies majú totiž vo všeobecnosti vyšší dojazd.
Zdroj: electrek.co
Už Vám nič neujde!
Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom