Tesla Model Y Juniper je azda najočakávanejším elektromobilom roka. Niet sa čomu čudovať, v roku 2023 išlo totiž o najpredávanejšie vozidlo v Európe (vrátane spaľovacích modelov) a v roku 2024 sa Model Y dokonca stal najpredávanejším autom na svete.
Už prvá verzia Modelu Y ponúkla množstvo zaujímavých vlastností, v porovnaní s Modelom 3 najmä podstatne viac vnútorného aj batožinového priestoru. Vzhľadom na veľkosť a výšku sa tiež môže pochváliť skvelou spotrebou, ktorá bola v čase predstavenia azda najlepšia na svete.
Časy sa však menia a konkurencia je stále silnejšia. Či už ide o aerodynamiku, komfort pri jazde, dojazd alebo nabíjanie, v roku 2025 je naozaj z čoho vyberať. Facelift sa nesie v duchu podobných zmien ako v prípade Modelu 3 Highland, ktorý je všeobecne hodnotený ako veľký skok vpred v porovnaní s predchodcom.
V tomto teste sa pozrieme na najdôležitejšie zmeny a vylepšenia, otestujeme kvalitu nového pohodlnejšieho podvozku a nezabudneme si prejsť aj dlhšiu trasu spoločne s nabíjaním, kde sa pozrieme na spotrebu, nabíjaciu krivku a aj čas, ktorý sme strávili na nabíjačke.
Test Tesla Model Y Juniper: Cena a konkurencia
Poteší, že najnovší facelift nie je výrazne drahší ako predchodca. Model Y Juniper v slovenskom konfigurátore nájdete za cenu od 37 490 €, čo je cena základného modelu s menšou batériou a pohonom zadných kolies. Long Range varianty sú k dispozícii dva. Model s pohonom zadných kolies je za 41 490 € a Long Range variant s pohonom všetkých kolies stojí 43 990 €.
Pripomínam ale, že k týmto cenám je potrebné pripočítať DPH, dopravu a manipulačný poplatok. Ak máte nejaké otázky, prípadne záujem o kúpu, určite sa môžete obrátiť na chalanov z DriveTesla, ktorí vám novú, ale aj používanú Teslu vedia zabezpečiť za výhodnú cenu.
V budúcnosti sa počíta aj s najvýkonnejším modelom Performance, no ten k dispozícii zatiaľ nie je. Čo sa týka konkurencie, tá je naozaj silná a pochádza najmä od európskych automobiliek. Spomenúť môžeme štýlový Cupra Tavascan, či modernizované SUV Škoda Enyaq. Kórejci zase majú k dispozícii Hyundai IONIQ 5 alebo Kiu EV6 s 800 V architektúrou a mimoriadne rýchlym nabíjaním. Rozhodne tak je z čoho vyberať.
Batéria a nabíjanie
Ak ste čakali, že v tomto smere ponúkne novinka niečo extra, budete sklamaní. Vnútornosti sú prakticky úplne identické s tým, čo ponúkal už predchodca. V roku 2022 to síce bola absolútna špička, no teraz ide skôr o priemer. Batéria s využiteľnou kapacitou 75 kWh je bezo zmeny. Na druhú stranu v kombinácii s veľmi príjemnou spotrebou ponúkne stále skvelý dojazd na jedno nabitie, vďaka zmenám aerodynamiky sa dojazd ešte vylepšil. Výrobca udáva pre Tesla Model Y Juniper dojazd 586 km v kombinovanom cykle WLTP.
Čo sa týka nabíjania, stále je udávaným maximom 250 kW, ktoré sa dá dosiahnuť len v špeciálnych podmienkach na Tesla Superchargeri s takmer vybitým autom a takýto výkon si udrží možno pár sekúnd. V skutočnosti pri bežnom používaní a nabíjaní dajme tomu z 10 % sa dostanete na maximálne 220 – 230 kW. To je však stále skvelá hodnota, v porovnaní s konkurenciou z Nemecka je teda peak vyšší. Oficiálne stránky uvádzajú, že za 15 minút nabíjania dostanete 266 kilometrov dojazdu.
Takmer všetky nabíjacie stanice okrem Tesla Supercharger majú limit prúdu na 500 A, takže pri 400 V architektúre sa pohybujeme pri maxime okolo (skôr pod) 200 kW. Ja som sa počas testu nedostal ani na hranicu 200 kW, skončil som tesne pod ňou. Nabíjaciu krivku do testu doplníme v najbližších dňoch, no zatiaľ poskytneme aspoň základné informácie.
Nabitie z 10 na 80 percent trvalo presne 34 minút, čo nie je úplne najlepší čas. Ide skôr o priemer. 400 V konkurencia to vie aj rýchlejšie, napríklad Volkswagen ID.7 s o niečo väčšou batériou sa nabije za nejakých 26 minút. Kórejskú konkurenciu s 800 V systémami ani nemusím spomínať. Tesla v tomto smere akosi zaspala a už nie je jasnou jednotkou na trhu, je skôr priemerná.
Teší ma ale množstvo funkcií v súvislosti s nabíjaním. Pomocou aplikácie viem odomknúť nabíjací port alebo vypnúť nabíjanie, na displeji infotainmenu vidím počas nabíjania všetky dôležité údaje, vrátane nabíjacieho výkonu.
Už tradične poteší taká drobnosť ako možnosť otvoriť nabíjací port poklepaním a aj to, že je umiestnený vzadu vľavo, teda na strane vodiča. Pri nabíjaní na Superchargeri sa nemusíte o nič starať, stačí prísť, zapojiť a hotovo. Žiadna autentifikácia, všetko prebehne automaticky.
Čo sa týka palubnej AC nabíjačky, jej výkon je štandardných 11 kW. Teda nič, čo by prekvapilo. Plné nabitie pri tomto výkone trvá približne 8 hodín.
Test Tesla Model Y Juniper: Jazda, výkon, rekuperácia
Long Range variant síce nie je v prvom rade o výkone, no najbližšiu konkurenciu v tomto parametre výrazne prekonáva. Pohon všetkých štyroch kolies a kombinovaný výkon 378 kW (514 koní) je skrátka cítiť. Na stovku zvládne zrýchliť len za 4,8 sekundy a maximálna rýchlosť je rovných 200 km/h.

Už klasicky tu nechýba režim jazdenia jedným pedálom (one pedal drive), elektromobil dokáže úplne zastaviť bez nutnosti stlačenia toho brzdového. Rekuperácia je tu poriadne silná, čo sa určite hodí, najmä v meste. V nastaveniach je možné zvoliť aj slabšiu úroveň rekuperácie, no aj tá je pomerne silná. Plachtenie na diaľnici sa tak nekoná.
Pochváliť musím samotný komfort jazdy. V porovnaní s predchodcom je podvozok naladený mäkšie, čo je naozaj cítiť. Nie, stále to nie je mäkkučký Peugeot alebo Citroen, no práve v tomto smere je viditeľný poriadny posun. Tesla naozaj zapracovala, čoho výsledkom je neporovnateľné lepší pocit z jazdy. Nerovnosti hltá podvozok výrazne lepšie, no stále si zachováva svoj športový charakter. Z Modelu Y sa nestala loď, ktorá na ceste pláva, no komfort sa neporovnateľne zvýšil. Taktiež odhlučnenie interiéru je na veľmi dobrej úrovni.
Samostatnou kategóriou je autonómne riadenie, ktoré zatiaľ na Slovensku nefunguje. Adaptívny tempomat funguje výborne, no aktivovať je možné buď ten alebo autopilota, ktorý je ideálny na jazdu po diaľnici. Prepínanie počas jazdy medzi týmito dvoma režimami možné nie je. Autopilot je fajn, výborne si drží stred pruhu, špeciálne na diaľnici. Ale vypína sa pri každom zásahu vodiča. Napríklad potrebujem zmeniť jazdný pruh kvôli predbiehaniu, vyhodím smerovku a autopilot sa vypne. Po zaradení ho musím aktivovať znova, čo je celkom otravné.
Infotainment a navigácia
Tesla je vlastne počítač, okolo ktorého je postavené auto. To sa stále nemení, veľký 15,4-palcový displej infotainmentu je mozgom všetkého. Je skvelý, rýchly, s parádnymi farbami a nie je tu absolútne nič, čo by som mu mohol vyčítať. V tomto je Tesla stále jednotkou na trhu. Ale aby som bol objektívny, konkurencia sa neustále zlepšuje.
Azda jedinou nevýhodou je absencia podpory služieb Android Auto a Apple CarPlay. Vynahradí to však rýchlosťou, výbornými mapovými podkladmi so satelitným zobrazením a výbornou navigáciou, ktorá plánuje trasu aj s nabíjaním.
Navigácia výborne odhaduje úroveň nabitia batérie v cieli alebo na nabíjačke, v tomto Tesla patrí stále medzi najlepších. V prípade podporovaných nabíjačiek si vie batériu aj predhriať, čo dakedy nebolo možné a fungovalo to len so Supercahrgermi. Stačí, aby bola nabíjačka uložená v systéme a aby mala dostatočný výkon. So stanicami ZSE Drive a GreenWay to fungovalo počas testu bez problémov.
Počas jazdy mám k neustále k dispozícii údaj o spotrebe, ale aj informáciu o úrovni nabitia batérie v cieli. Navyše, v detaile vidím, ktoré súčasti vozidla koľko spotrebovali a aký je aktuálne rozdiel oproti pôvodnému odhadu. Pokiaľ plánujete dlhšiu trasu, Tesla vám ukáže, aké bude počasie v cieľovej destinácii v čase, kedy je naplánovaný príchod. Tiež nechýbajú informácie o vetre, ktoré sa premietnu do informácii o tom, aký výrazný vplyv to malo na jazdu. Toto sú informácie, ktoré sú veľmi cenné a zaujímavé. Každý technologický nadšenec sa im bezpochyby poteší.
Multimediálna stránka je tu už tradične na vysokej úrovni. Na veľkom displeji sa môžete hrať, pozerať Netflix či YouTube a výborne vám bude asistovať aj 15 reproduktorov so subwooferom, ktoré zabezpečia veľmi slušný zvuk. Čerešničkou na torte a jednou z noviniek je 8,4-palcový displej pre pasažierov vzadu, ktorí môžu pomocou neho ovládať klimatizáciu či multimédiá.
Test Tesla Model Y Juniper: Exteriér
Zmeny, ktoré sú viditeľné hneď na prvý pohľad. Zatiaľ čo prvý Model Y bol vlastne len vyvýšený Model 3, tu sa dizajnéri naozaj vyhrali, čoho výsledkom je už na prvý pohľad úplne iné auto. Dizajn je samozrejme subjektívna vec, no mne osobne sa takáto zmena páči. Vyzerá to modernejšie, viac hranatých prvkov zároveň pôsobí agresívnejšie. Svetelný podpis spredu výrazne pripomína Cybertruck, respektíve autonómny Cybercab.
Pri pohľade spredu sú krivky, najmä tie bočné, menej výrazné a auto pôsobí celkovo kompaktnejším dojmom. A to aj napriek tomu, že rozmery sa príliš nemenili. Všimnúť si môžete aerodynamickejšie spätné zrkadlá, ktoré dotvárajú celkový dizajn. Zabudnúť nesmiem ani na prednú kameru, ktorá pomôže pri parkovaní a určite má čo povedať aj v prípade, keď je aktivovaný Autopilot
Zozadu zase zaujme svetelná lišta, ktorá prechádza od jedného kraja až po druhý. Špecialitou je, že samotné svetlo, ktoré vidíte, je vlastne odraz toho, ktoré je premietané od jeho zdroja. V konečnom dôsledku to svieti trochu nadol, čo vytvára zaujímavý efekt.
Test Tesla Model Y Juniper: Interiér
Aj vo vnútri sa toho udialo pomerne veľa. Interiér si stále zachováva svoju jednoduchosť s dôrazom na stredový displej. Avšak máme tu kvalitnejšie materiály, predné sedadlá sú konečne nielen vyhrievané, ale aj ventilované a stredová konzola obsahuje viac odkladacieho priestoru, navyše je podsvietená. Priestoru je tu naozaj poriadne veľa, čo je mimoriadne pozitívne.
Dizajnovo tradičný volant však nemá smerové tlačidlá tak, ako to má nový Highland, smerovky sú tu v podobe klasickej páčky. Tá však vie ovládať len smerovky, prepínanie diaľkových svetiel sa uskutočňuje tlačidlom na volante. Na toto som si zvykol, no chcelo to trochu času. Ale dá sa to, nie je to žiadny problém.

Zmizla ale pravá páčka, všetky jej funkcionality sa presunuli na displej infotainmentu, prípadne priamo na volant (napríklad zapínanie tempomatu, autopilota). Zvyknúť si budete musieť najmä na prepínanie smeru jazdy, ktoré je na displeji.
Vo vnútri nechýbajú ani kvalitnejšie materiály a ak by som to mal zhrnúť celkovo, tak v novom Modeli Y som mal pocit kvalitne spracovaného a pohodlného auta. Palubná doska je potiahnutá alcantarou, ktorá sa dostala aj na dvere. Nechýba tu ambientné podsvietenie s možnosťou zmeny farebného odtieňa a intenzity podsvietenia a novinkou je aj displej vzadu, pomocou ktorého môžu základné nastavenia ovládať aj pasažieri na zadných sedadlách.

Opäť nechýba štedrý batožinový priestor, vrátane predného frunku a špecialitkou je elektronické sklápanie zadných sedadiel. V prípade, ak sklopeniu bráni predné sedadlo, automaticky sa posunie tak, aby sa to zadné mohlo plnohodnotne sklopiť. Drobnosť, ktorá poteší.

Je vidieť, že Tesla myslela aj na praktickosť. V kufri sa napríklad nachádza nové plato, ktoré je zložené zo štyroch segmentov. Pokiaľ ho nepotrebujete, je možné ho odložiť pod podlahu batožinového priestoru, kde sa presne zmestí. K priestoru vnútri už tradične nemám žiadne výhrady, aj vyšší pasažieri pomerne pohodlne zvládnu presuny na dlhšie trasy.
2025 Tesla Model Y Juniper: Spotreba a dojazd
Jedna z oblastí, v ktorej Tesla historicky excelovala. Teraz je však doba iná a konkurencia sa tiež snaží poskytnúť čo najlepšiu aerodynamiku, vyvíja nové, úspornejšie motory a celkovo pracuje na tom, aby vozidlá prešli čo najdlhšiu vzdialenosť bez nabíjania.
Musím ale uznať, že Tesla má v spotrebe stále trochu návrh, aj keď rozdiel už nie je taký markantný. Vzhľadom na to, že ide o SUV, je spotreba naozaj veľmi príjemná. V meste som počas testu jazdil pokojne so spotrebou 13-14 kWh/100 kilometrov, často aj menej. Samozrejme, všetko závisí od toho, aká je jazda plynulá, no tieto čísla sú veľmi dobré.
Pri spotrebe 13 kWh/100 km je teoreticky možné na jedno nabitie prejsť viac ako 570 kilometrov. Toto je ale len teória, pretože nikto nejazdí zo 100 % do 0 %. Jazdy z Dúbravky do centra mesta boli bežne so spotrebou 8-9 kWh/100 km, no pre férovosť treba dodať, že je to dole kopcom. Po ceste naspäť sa spotreba pohybovala niekde na úrovni 16 kWh/100 km.
Náš prímestský okruh tiež ukázal, aká úsporná Tesla naozaj je. Podarilo sa nám ho prejsť so spotrebou 11,4 kWh/100 km. V rámci nášho nového letného testu je tak zatiaľ na prvom mieste, no testovaný bol doteraz len základný Volkswagen ID.3, ktorý je menší a má menšiu batériu a Audi S6 e-tron Avant, čo je zase o triedu väčšie auto s takmer 100 kWh batériou.
Porovnanie spotreby prímestský okruh 2025 - letné pneu | |||
---|---|---|---|
Vozidlo | Spotreba | Teoretický el. dojazd | Vonkajšia teplota |
Tesla Model Y Juniper AWD | 11,4 kWh / 100 km | 657 km | 22 °C |
Volkswagen ID.3 Pure | 11,5 kWh / 100 km | 478 km | 7 °C |
Audi S6 e-tron Avant | 13,3 kWh / 100 km | 714 km | 22 °C |
Počas roka 2024 sme na tomto okruhu na letných pneumatikách otestovali 26 elektromobilov. Pre porovnanie, toto boli v oblasti spotreby najlepšie z nich.
Diaľničné tempo tiež ukázalo, kde sú výhody novej Tesly. Aj napriek tomu, že karosériou ide o SUV kupé, sú spotreby veľmi zaujímavé. Úsek medzi Bratislavou a Trnavou pri rýchlosti 110 km/h podľa GPS sa mi podarilo prejsť so spotrebou 18,3 kWh / 100 km. Teoretický maximálny dojazd by bol v tomto prípade 409 kilometrov. Pri stálej rýchlosti 130 km/h vozidlo ukázalo spotrebu 23,1 kWh / 100 km. V tomto prípade by bol dojazd 325 kilometrov. Podmienky však neboli príliš ideálne, keďže počas tejto cesty husto pršalo a aj fúkalo.
Po ceste naspäť pri teplote 23 stupňov celzia a takmer bezvetriu som sa pri diaľničnej rýchlosti dostal na spotrebu skvelých 16,9 kWh/100 km. Priemerná rýchlosť počas tohto testu bola 134 km/h.
Test Tesla Model Y: Záverečné hodnotenie
Najnovšia Tesla Model Y Juniper bol dlhoočakávaný refresh, ktorý je konečne realitou. Najväčšími zmenami prešiel nielen celkový dizajn, ale konečne tu máme aj ventilované sedačky a kvalitnejšie materiály vo vnútri. Opäť tu máme veľmi príjemnú spotrebu a aj rýchle nabíjanie, aj keď v tomto smere už Tesla nie je absolútnou jednotkou a zaradiť by sme mu mohli maximálne medzi lepší priemer.
Je to tak, batéria a nabíjanie sú bezo zmeny. Chválim určite skvelý infotainment, výkon a komfortnú jazdu, ktorá sa zase posunula minimálne o dva levely vyššie. Tesla Model Y Juniper je podľa mňa najlepšia Tesla, aká bola kedy vyrobená.
✅ Klady
- Vylepšený podvozok
- Množstvo úložných priestorov
- Skvelý výkon
- Nízka spotreba
- Výborný infotainment
- Rýchla a spoľahlivá aplikácia
- Perfektná navigácia s odhadom úrovne nabitia batérie v cieli
- Elektronické sklápanie zadných sedadiel
- Príjemné materiály v interiéri
- Atraktívny dizajn
❌ Zápory
- V rámci nabíjania by som čakal trochu viac
- Kapacita batérie zostala rovnaká
- Autopilot sa vypína po každom zásahu vodiča
- Predohrev batérie nie je možné spustiť automaticky
Ako získať nový Tesla Model Y Juniper za najlepšiu cenu?
Najjednoduchšia cesta k novej alebo jazdenej Tesle je cez spoločnosť DriveTesla.sk, ktorá už 9 rokov pomáha Slovákom s kúpou, dovozom, poistením a servisom Tesly. Môžete ich kontaktovať priamo telefonicky alebo cez formulár priamo na ich webe. Na Slovensko za posledných pár rokov doviezli viac ako 1000 Tesiel a klientom ušetrili viac ako 2 milióny eur.
Za zapožičanie najnovšej Tesly Model Y ďakujeme spoločnosti DriveTesla.
Už Vám nič neujde!
Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom