MojElektromobil

Podľa najnovšej štúdie spoločnosti EpicVIN, ktorá sa zaoberá históriou vozidiel, sa Tesla zaradila medzi najbezpečnejšie automobilové značky s nízkym percentom smrteľných zranení pri nehodách. Štúdia vychádzala z údajov americkej Národnej správy bezpečnosti cestnej premávky (NHTSA) a jej nástroja na hlásenie úrazov a úmrtí v rokoch 2017 až 2022. SPrávu priniesol portál TeslaRati.

Analýza porovnávala počet obetí nehôd s počtom tých, ktorí pri nehodách utrpeli smrteľné zranenia. Výsledkom je rebríček automobilových značiek podľa toho, ktoré z nich majú najnižšie percento smrteľných zranení v porovnaní s celkovým počtom účastníkov nehôd. Tesla sa v rebríčku umiestnila na treťom mieste. Z 490 účastníkov vážnych nehôd, v ktorých figurovali vozidlá tejto značky, len 141 osôb (28,78 %) utrpelo smrteľné zranenia.

test Tesla Model 3 Performance
Tesla Model 3 Performance

Na druhom mieste sa umiestnil Land Rover s mierou smrteľných zranení 23,65 % z celkového počtu 575 účastníkov nehôd. Najlepšie si však viedla značka Ram, ktorá mala najnižšiu mieru smrteľných zranení – len 18,68 % z 5 593 účastníkov nehôd. Táto značka, známa svojimi veľkými pickupmi, opäť potvrdila, že väčšie vozidlá dosahujú v nehodách lepšie výsledky, čo sa týka ochrany cestujúcich.

Viacero faktorov rozhoduje

Jurgis Plikaitis, generálny riaditeľ EpicVIN, zdôraznil, že okrem typu vozidla je pre bezpečnosť kľúčové aj dodržiavanie základných pravidiel cestnej premávky. Pripomenul, že používanie bezpečnostných pásov, kontrola tlaku v pneumatikách a jazda bez alkoholu či omamných látok sú základnými faktormi, ktoré môžu predísť smrteľným zraneniam.

Výsledky štúdie zároveň naznačujú potrebu ďalšieho výskumu, aby bolo možné lepšie porozumieť, prečo niektoré automobilové značky dosahujú lepšie výsledky v bezpečnosti.

Náš tip
Ako sa vyspia 4 dospelé osoby v elektromobile? Zobrali sme KIA EV9 k moru a dostali sme pokutu 200 €
13. septembra 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+