Tesla v Nemecku čelí narastajúcemu bojkotu, ktorý má súvis so správaním Elona Muska na sociálnych sieťach a jeho zapojením do politických diskusií. Musk otvorene podporil krajne pravicovú stranu AfD, ktorú viacerí odborníci označujú za extrémistickú. Strana je známa šírením radikálnych názorov a neo-nacistických ideológií. Tieto kroky vyvolali odpor nielen v politických kruhoch, ale aj medzi firmami a organizáciami v Nemecku, informuje Electrek.
Jedným z prvých príkladov odmietnutia Tesly bolo rozhodnutie spoločnosti Rossmann, ktorá pred časom kompletne elektrifikovala svoj vozový park s využitím vozidiel Tesla. Neskôr ale všetky Tesly vyradila a prešla na iných dodávateľov elektromobilov, pričom dôvodom bolo nezhoda s Muskovými vyjadreniami a hodnotami, ktoré spoločnosť zastáva.
O Tesle sa dočítate aj tu:
- Nová Tesla Model Y ide do výroby aj v Európe
- Facelift Tesla Model Y Juniper je tu. Novinku roka 2025 uviedli najprv v Číne
- Tesla má nachystaných 100 nových Superchargerov. Spustiť ich ale kvôli tomuto nemôže
Najnovšie sa k bojkotu pridala aj energetická spoločnosť LichtBlick, ktorá oznámila, že všetky aktuálne zmluvy na vozidlá od Tesly neobnoví. Podľa Kevina Lütjeho, vedúceho oddelenia zariadení a nehnuteľností, boli rozhodujúce politické vyjadrenia. Spoločnosť sa zaviazala podporovať rôznorodosť, toleranciu a demokraciu, čo je podľa nej v rozpore s postojmi, ktoré Musk na sociálnych sieťach a verejnosti prezentuje.
Môžu prísť o veľa
Oháňa sa vždy slobodou slova, no aj tá ma niekedy svoje hranice, ktoré treba dodržiavať. Aj keď si LichtBlick uvedomuje, že tento krok pravdepodobne nebude mať zásadný dopad na Teslu, chce tým výrobcovi vyslať jasný signál.
Predaje Tesly v Nemecku medzitým klesajú. V roku 2024 sa znížili o 41 % (približne o 26 000 predaných kusov) v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Pokles je čiastočne spôsobený redukciou dotácií na elektromobily, no iné značky až takéto výrazné prepady nezaznamenali. Ak Musk nezmení svoju rétoriku, postavenie jeho firmy sa na Nemeckom trhu môže výrazne zhoršiť.
Veď už sme neraz videli, že sa firmy aj verejnosť postavili na jednu stranu a začali hromadne bojkotovať rôzne značky. Niektoré z nich už dnes ani neexistujú.