Tesla opäť rozvírila vody automobilového sveta. Tentokrát predstavila novú verziu svojho ikonického Cybertrucku – Long Range RWD, teda s pohonom zadnej nápravy a predĺženým dojazdom. Novinka bola oficiálne oznámená na sociálnej sieti X vo štvrtok večer. Bližšie informácie priniesol portál Teslarati.
Výhodná cena a dojazd, ktorý zaskočí
Nový model sa stáva najlacnejšou možnosťou v rámci Cybertruckov. Jeho cena v USA začína na približne 65 900 €, no vďaka federálnej daňovej úľave vo výške cca 7 100 € môže finálna cena klesnúť až na 58 800 €. Ceny sú uvedené po prepočte z dolárov.

Aj napriek nižšej cene sa tento Cybertruck pýši najdlhším dojazdom v celej sérii, a to až 563 km na jedno nabitie (v porovnaní s 523 km pri verzii AWD a 515 km pri Cyberbeaste). Pri použití Tesla Superchargeru dokáže vozidlo za 15 minút dobiť dojazd až o 237 km, čo je opäť viac ako pri drahších verziách.
Na čom Tesla šetrila?
Pri dostupnejšej cene je pochopiteľné, že niektoré výbavové prvky sú menej štedré. Ťažná kapacita tejto verzie je „iba“ 3 400 kg, čo je najmenej zo všetkých Cybertruckov. Nosnosť dosahuje približne 910 kg. V oblasti dynamiky ide o najpomalší model. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za približne 6,2 sekundy.
Vo vnútri nájdeme textilné sedadlá, vyhrievané predné sedadlá, ale chýba displej pre zadné sedadlá. Audiosystém tvorí 7 reproduktorov bez aktívneho potlačenia hluku.
Mohlo by vás zaujímať:
- Energia z obnoviteľných zdrojov tvorí už takmer polovicu energetického mixu
- General Motors sa sústreďuje na batérie pre elektromobily. Už teraz vyrába viac ako Tesla
- MHero 917: Elektrický tank, alebo luxusná obývačka na kolesách? | Prvé jazdy
Z exteriérových prvkov má štandardnú ložnú plochu 183 x 122 cm, možnosť mäkkého krytu (ktorý pridá 19 km dojazdu), ale bez prémiových svetiel, bez zásuviek (120V a 240V) a namiesto adaptívneho vzduchového podvozka ponúka klasické pružinové odpruženie bez možnosti meniť výšku vozidla.
Čo zostáva zachované?
Napriek šetreniu ostali niektoré kľúčové technológie zachované. Cybertruck Long Range RWD disponuje systémom steer-by-wire, sústavou 8 kamier, výkonným AI počítačom (verzia AI4) pre najnovší autopilot a elektrickým predným kufrom (frunkom).


Vďaka uzamykateľnému zadnému diferenciálu si poradí aj s ľahším terénom a nechýba ani kompletná bezpečnostná výbava, ktorou je Tesla známa. Prvé kusy by sa k zákazníkom mali dostať v priebehu júna až júla 2025, čo dáva dostatok času na rozhodnutie a konfiguráciu.