Batériový manažment pre udržiavanie článkov v optimálnej teplote je veľmi dôležitou súčasťou batériových elektromobilov. Tesla predstavila počas Battery Day úplne nové články s označením 4680, ktoré môžu dostať aj prepracovaný a efektívnejší systém chladenia.
Komplikovaný systém
Tesla aktuálne využíva pre chladenie batériových článkov 1860 a 2170 komplikovaný systém. Kvapalina určená pre ohrev alebo chladenie batérie totiž tečie cez plochý „kanál”, ktorý prechádza medzi jednotlivými batériovými článkami. Takýmto spôsobom je možné dosiahnuť veľmi efektívne chladenie, avšak nie bez limitov. Mierne väčšie a širšie batérie 2170 už robili automobilke problém pri dizajnovaní tohto systému chladenia.
Navyše, ide o maximálny priemer, ktorý je možné takýmto spôsobom efektívne chladiť. Ako upozorňuje web Insideevs, čím je batéria širšia, tým horšie sa odoberá teplo z jej stredu, ak sa chladiace médium dotýka iba vonkajšej plochy. Dostať teplo z tak hrubého batériového článku, akým je 4680, by bolo naozaj neefektívne a náročné. Síce to Tesla oficiálne nepotvrdila, no je vysoko pravdepodobné, že pri týchto článkoch budú musieť siahnuť po novom a ešte lepšom chladení.
Zdola a zhora
Nový dizajn batériových článkov 4680 nie je iba o väčšej hrúbke, ale aj o otvorenejšom „tableless” dizajne. Aj vďaka nemu je teda vysoko pravdepodobné, že Tesla prejde na chladenie a zohrievanie batérii z hornej a dolnej časti. Jednotlivé plochy pre chladenie / zohrievanie článkov budú s batériou lepšie prepojené a odoberanie tepla zo stredu zase výrazne jednoduchšie. Zároveň odstránenie chladiaceho systému spomedzi článkov prinesie viac priestoru pre samotné články, čo sa rovná vyššej kapacite.
Takýto spôsob by teda v kombinácii s novými článkami priniesol najmä benefity. Téme sa venoval web Insideevs, ktorý čerpal informácie z termálnej analýzy čitateľa a inžiniera Keitha Rittera.