MojElektromobil

Absentujúce podvolantové ovládače v modeloch S, X a teraz aj v novom modeli 3, si buď zamilujete, alebo budete nenávidieť. Fyzický pohyb ovládačom do želanej polohy dodáva mnohým spätnú väzbu či pocit istoty, že daný úkon vykonali. Ak patríte k ľuďom, ktorí si nechcú novú Teslu kúpiť najmä z dôvodu chýbajúcich fyzických páčok, mám pre vás dobrú správu: aj na tento problém existuje aftermarketové riešenie. Spávu priniesol portál insideevs.

Na každý problém existuje riešenie

Riešením je domontovanie podvolantových páčok smeroviek, stieračov a voliča smeru jazdy, ktoré fungujú a vyzerajú presne tak, ako keby tam boli od výroby. Inštalácia sa zdá byť celkom jednoduchá, ale vyžaduje si trochu práce. V prvom rade treba demontovať stĺpik riadenia a vyloviť niekoľko káblov z obloženia stredovej konzoly, kde sa cez konektor spojí s existujúcim káblovým zväzkom vozidla. Keď je všetko pripojené, je možné ho znovu zmontovať a vydať sa na skúšobnú jazdu.

Na internete sa ľudia sťažujú už odkedy páčky smeroviek a voľby smeru jazdy zmizli v modeloch S a X (pred takmer tromi rokmi). Dokonca aj nezávislí odborníci, ako napríklad Euro NCAP, vyzývajú výrobcov automobilov, aby do vozidiel vrátili fyzické ovládacie prvky. O tom, že to môže negatívne ovplyvniť hodnotenie bezpečnosti vozidla, sme nedávno publikovali samostatný článok. A zdá sa, že ani mnohí majitelia nového Modelu 3 Highland nie sú z tohto nového riešenia nadšení.

Mohlo by vás zaujímať:

Crash test Tesla Model 3
Crash test Tesla Model 3 | Zdroj: Euro NCAP

Tento diel tak vyrieši jeden zo zásadných strašiakov pri kúpe novej Tesly. Za takmer 400 USD môže pôsobiť draho, ale aký je to náklad pri kúpe nového vozidla? Stále ide o menej než jedno percento obstarávacej ceny. Navyše sa už objavuje na AliExpress, takže je len otázkou času, kedy sa stane ešte dostupnejším.

Náš tip
Ako dlho vydrží batéria v elektromobile? Štatistiky hovoria jasne
24. júna 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+