MojElektromobil

Tesla pracuje na niekoľkých významných vylepšeniach výroby pre pripravovaný Model Y. Navrhuje obrovský odlievací stroj na výrobu veľkej časti rámu karosérie Modelu Y z jedného kusu kovu. Zobrazuje ho nová prihláška spoločnosti o patent.

Spoločnosť sa zároveň snaží zjednodušiť dizajn svojich budúcich vozidiel a dosiahnuť tak väčšiu automatizáciu vo výrobnom procese.

Začiatkom tohto roka Elon Musk uviedol, že Tesla prechádza na hliníkové rámy namiesto veľkého počtu dielov z lisovanej ocele a hliníkova pre karosérie Modelu Y:

“S týmto veľkým odlievacím strojom zredukujeme 70 dielov na 1, spolu s výrazným znížením výdavkov na všetky roboty, aby sa tieto diely vyrobili.”

Patent Tesla nazýva „viacsmerný unibody odlievací stroj pre rám vozidla“.

Tesla opisuje problémy, ktoré sa vyskytujú pri procese liatia vo výrobe automobilov takto:

„V kontexte výroby rámu vozidla sa používa niekoľko odlievacích strojov na rôzne časti rámu. V samotnom procese tlakového odlievania sa takisto používa viac strojov na liatie rôznych komponentov rámu. Tieto komponenty z každého odlievacieho stroja sa zmontujú (napríklad zváraním) zamestnancami alebo robotmi. Tlakové liatie vo všeobecnosti vyžaduje vyššie investičné náklady v porovnaní s inými druhmi liatia (vysoké náklady na odlievací stroj a kovové formy), je preto potrebné vylepšiť odlievací stroj a súvisiacich metód. Platí to najmä pre liatie rámu karosérie s cieľom znížiť množstvo práce a dosiahnuť konečný zmontovaný výrobok.“

Systém Tesly rieši tento problém viacerými formami, ktoré sa stretávajú v centrálnom uzle.

Tesla verí, že tento návrh zníži čas potrebný na montáž, prevádzkové náklady, náklady na výrobu, prevádzkové náklady závodu, náklady na prístroje alebo množstvo zariadení.


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

24. júla 2019
Zdroj: Electrek

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+