MojElektromobil

Tesla sa rozhodla ponúknuť čínskym vodičom možnosť bezplatného využitia systému FSD (Full Self-Driving). Od 17. marca do 16. apríla si majitelia vozidiel, ktorí si tento softvérový balík nezakúpili, budú môcť vyskúšať jeho funkcie na celom území Číny. Cieľom tejto iniciatívy je podporiť rozšírenie tohto pokročilého systému po jeho oficiálnom zavedení na miestny trh. Informácie zverejnil portál CnEVPost.

Tesla sa snaží zvýšiť záujem o systém autonómneho riadenia

Podľa informácií zverejnených v mobilnej aplikácii výrobcu budú mať nárok na bezplatné testovanie systému len niektoré modely vozidiel. Na jeho aktiváciu je potrebné stiahnuť najnovšiu aktualizáciu softvéru, no jej dostupnosť sa môže líšiť v závislosti od konkrétneho typu elektromobilu. Majitelia si môžu prostredníctvom aplikácie Tesla overiť, či je ich vozidlo kompatibilné s najnovšou verziou softvéru.

Tesla Model Y Juniper | Zdroj: Tesla
Zdroj: Tesla

Spoločnosť zdôraznila, že systém asistovaného riadenia L2 nie je schopný autonómneho jazdenia vo všetkých situáciách. Vodiči budú musieť aj naďalej aktívne sledovať premávku a v prípade potreby okamžite zasiahnuť, pretože nesprávna reakcia môže spôsobiť nehodu alebo nepresné rozpoznanie dopravného značenia.

Tesla Model Y Facelift 2025
Zdroj: Tesla

Tesla vyzýva vodičov, aby mali ruky neustále na volante a boli pripravení kedykoľvek zasiahnuť. V prípade dopravných priestupkov, nehôd či kolízií nesie vodič plnú zodpovednosť za všetky následky, vrátane možných pokút alebo finančného odškodnenia. Spoločnosť vo svojej správe vyslovene poprosila vodičov, aby svoje postrehy a pripomienky zdieľali prostredníctvom mobilnej aplikácie.

Mohlo by vás zaujímať: 

Zdroj: Tesla

Aktuálne sa cena systému v Číne pohybuje v prepočte niekde na hranici 8 000€. Majitelia vozidiel, ktoré už disponujú funkciou Enhanced Autopilot (EAP), si môžu FSD aktivovať za polovičnú sumu. Tesla začala už 25. februára zavádzať softvérovú aktualizáciu s číselným označením 2024.45.32.12 pre oprávnené vozidlá v Číne, čo prinieslo podobné pokročilé inteligentné jazdné funkcie, aké sú dostupné v USA.

Na rozdiel od Tesly väčšina miestnych automobiliek, ako napríklad Xpeng či BYD, ponúka svoje systémy pokročilého asistovaného riadenia (ADAS) bez dodatočných poplatkov. Možno práve kvôli silnej konkurencii sa americká spoločnosť rozhodla pre bezplatné sprístupnenie systému. Najnovší projekt spoločnosti Tesla by mohol zvýšiť záujem o autonómne riadenie, čo môže v konečnom dôsledku podporiť aj predaj elektromobilov.

Aktualizované 25.3.2025

Začiatkom tohto mesiaca Tesla oznámila, že svojim zákazníkom ponúkne bezplatnú skúšobnú verziu systému FSD (Full Self-Driving). Táto časovo obmedzená akcia mala byť dostupná pre majiteľov elektromobilov v Číne, ktorých autá disponovali potrebným hardvérom a softvérom na podporu FSD a zároveň mali najnovšiu verziu navigačných máp. V pondelok 24. marca Tesla dočasne pozastavila túto bezplatnú skúšobnú ponuku. O probléme informoval portál TeslaRati.

tesla-cybercab
Zdroj: Tesla

Situáciu mohli ovplyvniť nové predpisy čínskeho Ministerstva priemyslu, ktoré sa týkajú autonómneho riadenia. Podľa týchto pravidiel sú aktualizácie softvéru súvisiace s autonómnym riadením podmienené schválením regulačných orgánov. Práve toto regulačné obmedzenie je dôvodom neplánovaného pozastavenia aktualizovania systému vo vozidlách značky Tesla, no zároveň ovplyvňuje aj všetkých konkurenčných výrobcov v Číne.

Politické napätie medzi vládami USA a Číny by mohlo tento proces ešte viac oddialiť. Vzhľadom na prísne čínske zákony o ochrane dát sa spoločnosť snaží nájsť alternatívne riešenie pre vývoj svojho systému autonómneho riadenia. Tesla preto zahájila spoluprácu s technologickým gigantom Baidu, ktorý by mohol výrazne zlepšiť fungovanie systému na čínskych cestách.

Náš tip
Oplatí sa vymeniť Tesla Model Y LR 2021 za nový Juniper? Test diaľničného dojazdu ukázal obrovský rozdiel
25. marca 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+