Nedávny prieskum trhu uskutočnený webom eBikes.org odhalil silnú túžbu medzi kupujúcimi po Tesle, ktorú by chceli vidieť vstúpiť na trh s e-bicyklami. Prieskum, ktorého cieľom bolo identifikovať najvyhľadávanejšiu značku pre e-bike, korunoval Teslu ako vedúcu voľbu pre mužov, zatiaľ čo Tiffany & Co bola najčastejšia voľba žien, informuje Electrek.
Vzhľadom na to, že značka Tesla už viac rezonuje u mužov na trhu s elektrickými autami, záujem o e-bike Tesla medzi mužskými spotrebiteľmi nie je žiadnym prekvapením. Čo však Teslu odlišuje, je ochota respondentov zaplatiť prémiovú cenu za e-bike značky Tesla. Prieskum ukázal priemernú cenu viac ako 2 200 dolárov za bicykel od Tesly. Tým prekonal čísla iných značiek, ktoré možno uvažujú o vstupe do cyklistického biznisu.
Najčastejšou odpoveďou všetkých respondentov (od koho by chceli e-bike) sa stal Amazon, nasledovaný spoločnosťami Apple a Marvel. Muži prejavili obzvlášť veľký záujem o e-bike Tesla, zatiaľ čo ženy uprednostňovali dopravný prostriedok od spoločnosti Tiffany & Co. Sledovať môžeme aj generačné rozdiely, pričom mileniáli silne uprednostňovali e-bike od Marvelu pred inými variantmi.
Hoci generálny riaditeľ spoločnosti Tesla Elon Musk už odmietol myšlienku elektrických motocyklov kvôli obavám o bezpečnosť, počas rozhovoru v roku 2018 vyjadril otvorenosť pojmu elektrický bicykel. Keďže Tesla pokračuje v rozširovaní svojho produktového radu, potenciál pre e-bike Tesla zostáva lákavou možnosťou. Podľa štatistík by ľudia boli ochotní práve za ich zariadenie zaplatiť najviac, a to v priemere až 2 254 dolárov.
Niektoré automobilky už tento segment navštívili
Tesla by nebola prvou automobilkou, ktorá sa pustila do cyklistického priemyslu. Spoločnosti ako Porsche, BMW a Polestar v posledných rokoch úspešne prenikli do tohto sektora a využili rastúcu popularitu elektrických bicyklov.
Keďže dopyt po trvalo udržateľných dopravných riešeniach neustále rastie, nadšenie spotrebiteľov z e-biku Tesla podčiarkuje silnú príťažlivosť značky a jej záväzok k elektrifikácii. Či Tesla pretaví tento dopyt na trhu do konkrétneho produktu, sa ešte len uvidí. Výsledky prieskumu jasne naznačujú potenciál lukratívneho vstupu na trh s e-bicyklami. To možno ešte viac posilní reputáciu Tesly ako inovatívnej sily v dopravnom priemysle.