Z exkluzívnych správ zo zákulisia sme sa dozvedeli, že v holandskom Tilburgu sa pripravuje prvých 300 vozidiel Tesla Model 3 pre európskych zákazníkov.
Ide o 100 kusov verzie Performance, a 200 kusov verzie Long Range Dual Motor. Vozidlá boli vyrobené ešte pred spustením konfigurátora v Európe. Ide o autá v plnej výbave, pričom reprezentujú štatistickú vzorku najvyberanejších farieb. Tie bude Tesla dodatočne párovať s konkrétnymi záujemcami.
V Tilburgu zároveň prebiehajú školenia zamestnancov servisov.
Európsky útok Tesly s Modelom 3 je naplánovaný na rok 2019. Tesla už pozvala väčšinu držiteľov rezervácií Modelu 3 v Európe, aby si ho nakonfigurovali podľa vlastných predstáv. Slovensko ako “Other Europe” na spustenie konfigurátora stále čaká, o jeho spustení vás budeme informovať.
Začiatok dodávok v Európe
Tesla stanovila aj odhadovaný dátum začiatku dodávok zákazníkom. Vozidlá chce začať odovzdávať v polovici februára 2019 pre verziu Performance a verziu Long Range Dual Motor.
Správy od európskych médii hovoria o tom, že Tesla by od februára mala do Európy doručovať 3 000 Modelov 3 každý týždeň. Belgická tlačová agentúra Focus-WTV uviedla, že elektromobily prídu loďou do prístavu v Zeebrugge. Tam sa budú doručovať cez prepravnú spoločnosť International Car Operators (ICO), ktorá prevádzkuje aj terminál v prístave v Zeebrugge.
Firma ICO používa RoRo (roll-on, roll-off) prepravné lode, ktoré sú schopné nakladať a vykladať náklad veľmi rýchlo. Preprava vozidiel Tesla z Californie do Zeebrugge trvá približne 15 dní a trasa prechádza cez Panamský prieplav. Po príchode do prístavu sa autá distribujú po celej Európe. ICO údajne investuje 2,5 milióna € na prípravu na obrovské množstvo vozidiel značky Tesla.
Ďalšie rozširovanie výroby
Elon Musk poznamenal, že Tesla je momentálne schopná vyrobiť 5000 Modelov 3 za týždeň bez toho, aby nadmerne využíval zariadenia alebo pracovnú silu.
Analytik Wall Street Pierre Ferragu dokonca poznamenal, že Tesla je pravdepodobne schopná dosiahnuť tempo 7 000 – 10 000 kusov Modelu 3 za týždeň:
“Zvýšenie produkčného tempa na 7 000 ks/týždeň by malo byť možné okamžite a zvýšenie na 10 000 ks / týždeň bude vyžadovať menšie kapitálové výdavky (niekoľko desiatok miliónov dolárov).”
S výrobou Modelu 3, ktorá už dosiahla udržateľnú úroveň, môže teraz Tesla začať auto dodávať na zahraničné trhy. Okrem Európy Tesla otvorila konfigurátor Modelu 3 aj pre Čínu. Dopyt čínskych spotrebiteľov po elektromobiloch je pozoruhodný aj napriek dovozným clám v dôsledku obchodnej vojny medzi USA a Čínou. Posledné správy však hovoria o dovoznej sadzbe pre automobily len vo výške 15%, čím prítomnosť Tesly na čínskom trhu pravdepodobne ešte výrazne porastie. Pozitívny vplyv na cenu i dopyt bude mať určite aj spustenie Gigafactory priamo v Číne.
Elon Musk stavia celú budúcnosť firmy Tesla na úspechu elektrického sedanu Model 3. Napriek skúsenosti s “výrobným peklom” na začiatku jeho výroby sa Model 3 ukazuje na americkom trhu ako mimoriadne konkurencieschopné auto, keď v posledných mesiacoch patrí medzi najpredávanejšie autá v krajine napriek tomu, že Američania viac preferujú veľké SUV a pickupy.
Na zahraničných trhoch má Model 3 obrovský potenciál, pričom Tesla spomenula, že trh so stredne veľkými sedanmi v Európe je viac ako dvakrát väčší ako v USA. Vzhľadom na to by sa automobilový priemysel mal čoskoro vyrovnať s faktom, že kým Model 3 už rozvíril vody v USA a Kanade, jeho skutočný potenciál sme ešte ani zďaleka nevideli.
Mohlo by vás zaujímať
Už Vám nič neujde!
Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom