Elektrický ťahač Tesla Semi by sa mal dostať do sériovej výroby budúci rok. Doposiaľ však nebolo jasné, kde sa budú tieto ťahače nabíjať. Dnes vieme, že firma spolupracuje s externými firmami na megavýkonnom nabíjacom štandarde.
Tesla Semi bol predstavený ešte v roku 2017 spolu so superšportovým modelom Roadster. Podľa pôvodných vyjadrení Tesly mali byť oba modely už dávno v sériovej výrobe. Nezodpovedanou otázkou však bolo nabíjanie tohto ťažkotonážneho elektrického vozidla. Bude doňho montovať nové batérie 4680 s vysokým obsahom niklu.
Pre diaľkový transport 40-tonového nákladu potrebuje elektrický ťahač obrovskú kapacitu batérií a pre čo najkratšie nabíjanie. Potrebuje výkon niekoľkonásobne vyšší ako pri nabíjaní osobných elektromobilov. Očakáva sa inštalovanie nových staníc Tesla “Megacharger” s výkonom až 1 MW.
Prototypy Tesla Semi jazdili po Spojených štátoch a testovali sa na rôznych miestach. Nabíjali sa na klasických staniciach Supercharger so zariadením, ktoré spojilo viacero nabíjacích káblov do jedného.
Jerome Guillen, manažér Tesy zodpovedný za vývoj Semi povedal v konferenčnom hovore:
“Pokračujeme vo vývoji Tesla Semi. 350 kW nabíjanie nebude postačovať. Potrebujeme niečo omnoho výkonnejšie. Pracujeme s externými spoločnosťami na vytvorení nového štandardu nabíjania (ťahačov), ktorý bude môcť byť nainštalovaný u všetých zákazníkov. Musíme vynájsť niečo nové, čo dnes neexistuje. Snažíme sa vytvoriť systém prospešný pre všetkých.”