Formula 1 ako inšpirácia. Tesla chce servisy posunúť na vyššiu úroveň

Nepomohlo ani nedávne zníženie cien Tesly | Zdroj: Radovan Hlôška

Vyzerá to tak, že Tesla chce svoje servisné strediská posunúť na vyššiu úroveň. Ako informuje portál Electrek, známy výrobca elektromobilov chce pre svojich zákazníkov výrazne skrátiť čakanie na vykonanie servisného zásahu. Konkrétne má pracovať na tom, aby servisy dokázali úkony vybaviť prakticky na počkanie. Ešte v tú istú hodinu, kedy si zákazník vyžiada zásah.

Techniky zo sveta F1

Vykonávanie servisných zásah na počkanie chce Tesla využívať v čo najväčšej možnej miere. Pomocou k dosiahnutiu tohto cieľa majú byť techniky inšpirované tímami mechanikov z pretekárskeho sveta Formula F1. Čo presne sa tým skrýva zatiaľ nie je jasné, no vo všeobecnosti môže ísť o rýchle a precízne zásahy s vysokou mierou koordinácie medzi jednotlivými členmi servisného tímu.

Zaujímavé môže byť, že toto nie je prvý pokus o využitie techník zo sveta prestížneho automobilového športu. Tesla s tým začala už v roku 2015, kedy privítala novú posilu. Do Tesly nastúpil Kenny Handkammer, šéf mechanikov, ktorý Formule 1 zasvätil 25 rokov svojho života a remeslu sa venoval aj ako hlavný mechanik Red Bullu. Aká bola jeho nová úloha v Tesle? Globálny riaditeľ pre inovácie v oblasti servisných operácií.

Súvisiacie články

Jedným z vylepšení, ktoré Handkammer zaviedol do servisných centier Tesly, boli rýchle jazdné pruhy, ktoré mali byť nástrojom pre zefektívnenie logistiky. Inšpirácia pochádzala práve zo sveta Formuly 1. Handkammer sa ale v Tesle príliš nezdržal. Odišiel v roku 2017 a dnes pracuje pre konkurenčnú spoločnosť Lucid Motors.

Väčšie strediská, viac mechanikov

Tesla sa napriek tomu naďalej pohráva s myšlienkou využívať servisné techniky a princípy F1-ky. Najnovšie je to spomínané zvýšenie dostupnosti servisných služieb. V ostatných mesiacoch je možné pozorovať zvýšené zameranie na oblasť servisných operácií Tesly. Jedným z krokov bolo zlepšenie softvérovej diagnostiky.

Elon Musk ale začiatkom júna 2022 prehlásil, že automobilka všetko preto, aby servisné zákroky pre zákazníkov v Severnej Amerike boli dostupné ešte v deň ich objednania. Takúto dostupnosť servisných služieb chce poskytovať pre dve tretiny všetkých elektromobilov svojej značky. Prirodzene za predpokladu, že k dispozícii budú potrebné náhradné diely. Veľkou pomocou v tomto smere podľa Muska môžu byť väčšie servisné strediská, zvýšenie počtu mechanikov, ako aj špecializovaných pracovníkov.

Náš tip
Základná diagnostika v aplikácii. Tesla pridáva šikovnú funkciu
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.