Skupina vedcov ktorí vyvíjajú batérie pre Teslu a jej šéf Jeff Dahn požiadali o registráciu patentu, ktorý opisuje nové chemické zloženie batériových článkov. Výsledkom by malo byť:
- Rýchlejšie nabíjanie
- Možnosť rýchlejšieho vybíjania (umožnenie vyššieho výkonu)
- Lepšia životnosť
- Nižšie náklady na výrobu.
Jeff Dahn je považovaný za priekopníka vo vývoji batériových článkov. Pracoval na lítium-iónových batériách prakticky od ich začiatkov. Pripisuje sa mu zvýšenie životného cyklu batérií, čo im pomohlo pri ich globálnej komercializácii. Jeho práca sa momentálne sústreďuje na zvyšovanie energetickej hustoty a životnosti batérií.
Na základe spoločnej zmluvy Tesla investovala do nového výskumného laboratória blízko Halifaxu v Kanade.
Dve nové prísady
Ich nový patent sa nazýva “Nové batériové systémy založené na dvoch aditívach elektrolytických systémov”.
“Dva prídavné elektrolytické systémy zvyšujú výkon a životnosť Li-ion batérií, pričom redukujú náklady iných systémov, ktoré sa spoliehajú na viacero prísad. V našom popise hovoríme o efektívnych kladných a záporných elektródach, ktoré pracujú so spomínanými prídavnými elektrolytickými systémami, pre zabezpečenie ďalších systematických vylepšení,” uvádza spoločnosť Tesla v patentovej prihláške.
V patentovej prihláške sa uvádza, že v dvoch aditívach v elektrolyte môže byť použitá zmes lítia, niklu, mangánu a kobaltu, známa tiež ako NMC.
Podobná zmes sa používa v elektromobiloch iných výrobcov, ale nie u Tesly. Tesla využívala zmes NMC len vo svojich stacionárnych batériách Powerwall / Powerpack, no vo svojich vozidlách používa zmes NCA (nikel, kobalt, hliník).
V žiadosti o patent sa spomína, že ich nová technológia je vhodná tak pre elektrické vozidlá, ako aj pre sieťové stacionárne stacionárne batérie.
Nákresy z patentovej prihlášky:
Celý zverejnený dokument si môžete pozrieť na tomto odkaze.